شورای اروپا در حالی عضویت روسیه را در این شورا تعلیق کرده است که اتحادیه اروپا نیز در حال برنامه‌ریزی بسته سوم تحریم‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان - در واکنش به اقدام اخیر روسیه و تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (جمعه) اعلام کرد کمیته وزرای شورای اروپا تصمیم گرفت عضویت روسیه را در این شورا به حالت تعلیق درآورد.

اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی بسته سوم تحریم‌ها

خبرگزاری رویترز نوشت، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه در حال برنامه‌ریزی بسته سوم تحریم‌ها علیه مسکو است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: «ممنوعیت ورود روس‌ها به اتحادیه اروپا، قطع ارتباط مسکو از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت و تحریم نفتی همه باید روی میز باشد.»

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه که میزبان نشست همتایان اتحادیه اروپا در پاریس برای بحث درمورد تأثیرات اقتصادی بود، گفت: «حذف روسیه از سوئیفت به عنوان یک گزینه باقی مانده است، اما آخرین گزینه اتحادیه اروپا به عنوان یک تحریم شدید مالی خواهد بود.»

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان خطاب به خبرنگاران در بروکسل گفت که گزینه تحریم سوئیفت خطر آسیب رساندن به افراد را دارد، مانند کسانی که سعی در ارسال پول به بستگان خود در روسیه دارند. در حالی که افرادی که مسئول این خونریزی هستند همچنان می‌توانند تجارت بانکی خود را انجام دهند.»

ژان آسلبورن، همتای لوکزامبورگی او نیز گفت که انتظار دارد تصمیم برای تحریم شخص پوتین و لاوروف در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شود.

لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرئ ایتالیا پیشنهاد‌های ممنوعیت روسیه از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت را وتو نخواهد کرد. وی در پاسخ به سوالی در مورد این موضوع به خبرنگاران در بروکسل گفت: «هیچ وتویی وجود ندارد» و افزود که رم به کار هماهنگ با شرکای اتحادیه اروپا در زمینه تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، این حمله تنها چند روز پس از فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری جداشده دونتسک و لوهانسک شروع شد. مقامات روسیه اعلام کردند که هدف از عملیات نظامی جلوگیری از نظامی شدن اوکراین است، زیرا این امر تهدیدی برای مردم روسیه است. این حمله تا کنون واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته و کشور‌های تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. اما با این حال اعلام کرده‌اند که ناتو نیرو‌های رزمی خود را به اوکراین اعزام نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
فدای سر پوتین - به چه دردی خورده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
عالیه
آخرین اخبار