سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره‌کل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

نشاط عمومی باید بر شهر‌های آذربایجان شرقی حاکم شود

موحدنیا با اشاره به فرا رسیدن نوروز و برنامه‌ریزی برای سفر‌های این ایام گفت: بر این اساس نشاط عمومی باید بر شهر‌های استان حاکم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای موحدنیا در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت جامعه میزبان و میهمان الگوی اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی است، گفت: لازم است برای جلوگیری از هرگونه پیشروی بیماری کرونا الگوسازی رفتاری گردشگری برای سفر‌های پیش رو انجام پذیرد.

سرپرست اداره‌کل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی می گوید رعایت ضوابط بهداشتی برای تمامی صنوف فعال و مرتبط با حوزه گردشگری در تمامی شهر‌ها و بخش‌های آذربایجان شرقی الزامی است و در راستای کنترل این امر کمیته‌های نظارتی به صورت مستمر از مراکز مربوطه بازدید به عمل می آورند.

 اولویت نخست اقامت گردشگران مراکز رسمی اقامتی استان است.

به گفته موحدنیا با توجه به اینکه رعایت کامل ضوابط بهداشتی در اقامت گردشگران الزامی است، لذا اسکان مسافران در اولویت نخست در مراکز اقامتی رسمی اعم از هتل و هتل آپارتمان‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

به دلیل لزوم رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی در نوروز ۱۴۰۱ اقامت در مراکزی همچون مدارس، مهمانسرا‌ها و چادر ممنوع خواهد بود.

اما با این حال ایجاد نشاط در سطح شهر‌های استان برای شهروندان امری لازم است.

سرپرست اداره‌کل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی می گوید در این امر شهرداری‌ها نقش موثر و بسزایی دارند و انتظار می‌رود این نهاد‌ها برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد نشاط و شادی در سطح شهر برای شهروندان و مسافران ایجاد کنند.

 برای اجرای سفری ایمن در نوروز ۱۴۰۰ تعاملات هوشمند بین کنشگران صنعت گردشگری و نهاد‌های دولتی و خصوصی الزامی است، زیرا سهل‌انگاری و ساده‌انگاری مسائل منجر به اتفاقات غیر قابل جبران و به خطر انداختن سلامت جامعه خواهد شد، لذا از تمامی کمیته‌های فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر استان انتظار داریم تا همکاری حداکثری با دبیرخانه ستاد خدمات استان داشته باشند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.