مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل شرایط خاص کرونایی هر گونه اقامت گردشگران نوروزی در مدارس، مهمانسرا‌ها و چادرزنی در محوطه‌های بیرونی در آذربایجان‌شرقی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کرونایی هر گونه اقامت گردشگران نوروزی در مدارس، مهمانسرا‌ها و چادرزنی در محوطه‌های بیرونی در آذربایجان‌شرقی ممنوع است گفت: این ممنوعیت در خصوص اقامت گردشگران علاوه بر مراکز فوق اقامتگاه‌های سایر دستگاه‌های دولتی را نیز شامل می‌شود که این تصمیم به دلیل لزوم رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی در آذربایجان شرقی اتخاذ شده است.

او از آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان پیشرو در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحد‌های اقامتی در سطح کشور نام برد و گفت: اتاق‌های مراکز اقامتی استان برای نخستین بار در کشور پس از ضدعفونی کامل، پلمب شده و تنها با حضور مسافران فک پلمب می‌شوند.

حمزه زاده گفت: به همین منظور طی نوروز ۱۴۰۰ پذیرش مسافران به همین شکل تداوم خواهد داشت و در صورت نیاز به مراکز اقامتی بیشتر، با هماهنگی کمیته نظارتی جامعه هتل‌داران استان، مراکزی که توانایی رعایت شیوه نامه‌ها در سطح مراکز رسمی را داشته باشند، اقدام به پذیرش مسافر خواهند کرد.

او با بیان اینکه برای اجرای سفری ایمن در نوروز ۱۴۰۰ تعاملات هوشمند بین کنشگران صنعت گردشگری و همچنین ارائه خدمات هوشمند در مراکز ارائه دهنده خدمات امری الزامی است،گفت: با اجرای این طرح‌ها اطمینان خاطر برای گردشگران فراهم می‌شود، از این رو در تحقق این امر هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های استانی و شهری عاملی موثر و نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.