سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی و نقد ۱۶ عنوان کتاب دفاع مقدس

صبح امروز آئین رونمایی، نقد و تجلیل از پدیدآورندگان ۱۶ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و ادبی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از پدیدآورندگان ۱۶ عنوان کتاب گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری مراحل دفاع مقدس را باید گفتار و کردار خود در معرض نمایش گذاشت چرا که این تولید فرهنگی کشور را غنی خواهدکرد.

او گفت: درمورد ثبت خاطرات شهدای استان کار‌های بزرگی انجام شده است که نگارش همین کتاب‌ها خود گواهی بر این موضوع است.

فلاحی گفت:تاکنون ۵۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در مرحله تدوین است که۳۰ مورد به مرحله چاپ رسیده و همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی هم به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که چاپ کتاب‌ها هزینه براست نیازمند حمایت خیرین، سرمایه گذاران و دستگاه‌های اداری است.

او گفت:جوانان باید به این حوزه‌ها ورود پیدا کنند تا خاطرات رزمندگان و شهدا را مکتوب کنند چرا که اینان گنجینه‌های دفاع مقدس هستند.

فلاحی گفت:باتوجه به اینکه اعتبارات برای ساخت موزه دفاع مقدس تصویب شده است ازابتدای سال ۱۴۰۱ شروع به ساخت این موزه در استان خواهیم کرد.

حاجی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم گفت:این سومین نشست در حوزه رونمایی ونقد کتاب است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ ونشرآثار همکاری و برگزار کرده است.

او گفت:وظیفه ما به عنوان سرباز فرهنگی نامگذاری کتابخانه‌ها، مسابقات ونمایشگاه‌ها به نام این شهدا است که در سال ۱۴۰۰ این موضوع رونق بیشتری گرفته است.

حاجی گفت:کمبودی ک دربحث فرهنگی داریم سالن همایش فرهنگی است که برای برگزاری مراسم دغدغه نداشته باشیم.

سوگند مقدس، گلشن جاوید، این خط جاده ها، ِچکاوک‌ها نمی‌میرند، سوگند بقراط ... از جمله ۱۶ کتابی هستند که دراین مراسم رونمایی شدند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: رونمایی ، دفاع مقدس ، ثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.