مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری زنان در خراسان جنوبی ۱۷.۷ درصد است و ۱۶.۳ درصد زنان استان در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نخعی صبح امروز در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد گفت: در استان بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

او گفت: در استان ۴۲ مدیر میانی زن، ۳۷۸ مدیر پایه، سه مدیرکل در استانداری، ۲ معاون مدیرکل، یک مشاور زن استاندار، یک معاون فرماندار، ۴ بخشدار زن، ۲۴۷ منتخب زن شورای شهر، ۷۶ شورای زن روستایی و ۷۱ دهیار زن داریم.

نخعی گفت: در خراسان جنوبی ۵۶ زن فعال در حوزه معدن، ۷ هزار و ۶۹۸ زن فعال در حوزه خدمات و اصناف و ۳ زن فعال در حوزه صنعت داریم.

۱۰۵ تعاونی زنان در سطح استان وجود دارد که با تلاش و همکاری تعاونی‌های استان توانسته ایم روستای خراشاد را به عنوان روستای جهانی توبافی ثبت کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان جنوبی با ۱۰ هزار نفر عضو فعال است.

او گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم ثبت ازدواج و رتبه ۲۷ ثبت طلاق را در کشور دارد که در خراسان جنوبی به ازای هر هزار نفر، ۸.۷ واقعه ازدواج ثبت شده است.

نخعی گفت: هم اکنون هزار و ۲۵۰ زن سرپرست خانوار در خراسان استان هستند که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند و یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹ پارک بانوان در سطح استان وجود دارد که چهار پارک در دست اجرا است؛ با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند بد مسیر است، شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در دستور کار قرار داده که نیازمند اختصاص اعتبار است.

او گفت: برخی از دستگاه‌های شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان چون دستگاه ماموگرافی در استان باید افزایش یابد.

تحکیم بنیان خانواده به معنای تربیت نسل جدید اسلام باور است

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: تحکیم بنیان خانواده به معنای تربیت نسل جدید اسلام باور است که از اصلی‌ترین و سنگین‌ترین وظایف بانوان ما است.

او گفت: زنان ما در همه عرصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، فعالیت‌های علمی پژوهشی، حوزه‌های اداری و ۸ سال دفاع مقدس، همواره حضور داشته اند و صفحات زرین انقلاب، مملو از مجاهدت‌های بانوانی است که فرزندانی ایثارگر را در دامان خود پرورش داده اند.

قناعت به بیانات امام راحل (ره) که حضرت فاطمه زهرا (س) را محدثه خوانده اند و ایشان را الگویی بی بدیل نامیده اند، اشاره کرد و گفت: بر همه ما لازم است که در تهذیب اخلاق به این بانوی گرانقدر اقتدا کنیم و از ویژگی‌های این بزرگوار الگو بگیریم، چرا که حضرت زهرا (س) در همسرداری، فرزندداری، مبارزه با ظلم، دفاع از حریم ولایت و بصیرت سرآمد هستند.‌

استاندار خراسان جنوبی به تقارن زمان ولادت امام خمینی (ره) با میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: الگوگیری امام (ره) از این بانوی بزرگوار سبب شده که این مرد آسمانی، دنیا را با تصمیمات و اقدامات خود متحول سازد و علی رغم همه انقلاب‌های دنیا، انقلابی را شکل دهد که هم پشتوانه همه اقشار و گروه‌های مردمی دارد و هم این که همچنان مقتدر و پابرجا است.

او گفت: وقتی موفقیت‌های زن ایرانی را بر تارک کار‌های پژوهشی، نوآوری ها، ابتکارات و مقالات می‌بینیم به خودمان می‌بالیم که هویت زن ایرانی در پرتو آموزه‌های فاطمی شکل گرفته و قوام یافته است.

قناعت گفت: این که زیرساخت‌های در اختیار ادارات و دستگاه‌ها باید در خدمت ورزش بانوان باشد، مورد تأکید است و پیگیری هم خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.