سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳۵۰ هزار دلار برای احیای گونه شتر دوکوهانه در اردبیل

مدیر پروژه‌های فائو در ایران از اختصاص بودجه ۳۵۰ هزار دلاری از سوی فائو برای احیای گونه شتر دوکوهانه در استان اردبیل خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -علی شهنیان گفت: ما امروز در استان اردبیل و در قالب کارگاه‌های آموزشی سعی داریم تا شترداران این استان را با راهکارهای فنی و تخصصی در پرورش و تکثیر شتر دوکوهانه آشنا کنیم.

مدیر پروژه‌های فائو در ایران می گوید: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در قالب قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام در تلاش است تا با اختصاص ۳۵۰ هزار دلار پروژه احیا و تکثیر گونه نادر شتر دوکوهانه را با محوریت استان اردبیل انجام دهد.

به گفته او، طرح صیانت از شتر دوکوهانه در مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد تا زمینه پیشبرد بهتر امور فنی و تخصصی را شاهد باشیم تا نسل شتر دوکوهانه از بین نرود.

شهنیان گفت: ما سعی داریم با محوریت فنی، توسعه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در کشور و عرصه بین‌المللی این فرصت را فراهم آوریم تا گونه شتر دوکوهانه در سطح کشور و استان اردبیل احیا شده و تکثیر پیدا کند.

مدیر پروژه‌های فائو در ایران می گوید: تلاش بر این است تا در ۲ ایستگاه پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد و جهادآباد مشگین‌شهر ظرفیت‌ها شناسایی و از تجهیزات و امکانات در جهت تقویت بانک ژن و تکثیر و افزایش جمعیت شتر دوکوهانه بیشتر استفاده شود.

او گفت در این کارگاه بیش از ۲۶ نفر شتردار در پارس‌آباد و ۴۶ نفر در سایر شهرها از این کارگاه آموزشی استفاده کرده تا حرکت مؤثر و منظمی را در این حوزه شاهد باشیم.

به گفته شهنیان، با اجرای این طرح امیدواریم در سال‌های آینده جمعیت شتر دوکوهانه استان اردبیل از ۲۱۵ نفر به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.