مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان اردبیل از آماده‌سازی بستر مناسب برای تکثیر شتر دوکوهانه در این استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مقصود ضیاء چهره، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه مزایای پرورش شتر دوکوهانه بی‌نظیر است.

او افزود: شتر حیوانی سازگار با شرایط نامساعد محیطی و کم‌آب است و با برنامه‌های دقیق کارشناسی می‌توان به راحتی جمعیت این حیوان ارزشمند را از انقراض و نابودی نجات داد.

ضیاء چهره  تصریح کرد: شتر دوکوهانه به عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن بطور غالب مختص استان اردبیل می‌باشد.

او بیان کرد: در سال‌های گذشته جمعیت این دام ارزشمند بطور چشمگیری کاهش یافته و خطر انقراض آن کاملا محسوس گردید و برای جلوگیری از انقراض کامل آن ایستگاه شتر دوکوهانه جهادآباد مشگین‌شهر با خرید تعداد محدودی شتر از عشایر استان در سال‌های ۷۴ تا ۷۵ شروع به فعالیت تحقیقاتی کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:هم‌اکنون زایش‌های شتردوهانه در استان افزایش یافته است.

او با اشاره به برگزاری برنامه روز مزرعه با همکاری ، مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی مشگین‌شهر، پارس‌آباد و بیله‌سوار در  ایستگاه پرورش شتر دو کوهانه جهاد آباد مشگین‌شهر افزود: روز مزرعه بستر مناسبی برای انتقال دانش فنی بین مراکز تولید علم و بهره‌برداران بخش فراهم می کند.

ضیاء چهره گفت: با توجه به مزیت‌های خاص استان اردبیل در بخش کشاورزی و دامپروری انتظار می‌رود این برنامه‌ها بیشتر مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گرفته و راهکارهای علمی و عملی برای رفع چالش‌های تولید به تولیدکنندگان ارائه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار