سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادورو: پوتین به دنبال راه حل دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین است

رئیس جمهور ونزوئلا، اوکراین را مستعمره غرب خواند که تحت کنترل کشور‌های غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان – نیکلاس مادورو ضمن حمایت از اقدامات مسکو گفت: «ولادیمیر پوتین همیشه به دنبال راه حل دیپلماتیک برای مشکلات با کشور‌های همسایه بوده است. توافقات مینسک از سوی نخبگان حاکم در اوکراین رد شد. کی‌یف که متحد بی قید و شرط آمریکا و اروپاست، این توافقات را زیر پا گذاشت. اوکراین تقریباً مانند یک مستعمره اداره می‌شود.»

به گزارش ریانووستی، رئیس جمهور ونزوئلا به خسارات اوکراین در جریان این تنش‌ها اشاره کرد و اقتصاد این کشور را نابود شده خواند. به گفته مادورو، اقتصاد اوکراین به دلیل سیاست‌های آمریکا و ناتو ویران شده و این امر کاملا غیرقابل قبول است.

پیش از این، مادورو حمایت خود را از پوتین به دلیل به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک ابراز کرده بود. به گفته مادورو، رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا از صلح در منطقه محافظت کند. مادورو همچنین درباره لزوم یافتن راه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش در دونباس صحبت کرد.

دو روز پیش، ولادیمیر پوتین احکامی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک به امضا رساند و به نیرو‌های مسلح این کشور دستور داد تا صلح را در این جمهوری‌ها حفظ کنند. پس از این اقدام دولت روسیه، تعدادی از کشور‌های غربی به سراغ معرفی بسته‌های تحریمی جدید علیه مسکو رفتند و از این تصمیم انتقاد کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.