سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت روسیه با تعویق بدهی‌های کوبا تا سال ۲۰۲۷

روسیه در راستای گسترش روابط خود با کوبا با تعویق بدهی‌های این کشور تا سال ۲۰۲۷ میلادی موافقت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- مسکو بازپرداخت بدهی های کوبا به روسیه را به تعویق انداخت. براساس بیانیه مجلس دومای روسیه یک وام به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ به منظور سرمایه گذاری در بخش برق، فلزات و زیر ساخت‌های حمل و نقل در اختیار دولت کوبا قرار گرفت.

به گفته خبرگزاری رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است: قانونگذاران روسی تصمیم گرفتند توافقنامه‌ای را که با همتایان کوبایی خود در سال ۲۰۲۱ امضا کرده بودند اصلاح و شرایط بازپرداخت وام را تغییر دهند.

کوبا هفته گذشته پس از دیدار با یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه از تلاش‌های مسکو برای رویارویی با غرب در مورد موضوع اوکراین حمایت و آمریکا را به تلاش برای "جنگ تبلیغاتی" علیه روسیه متهم کرد.

تصمیم روسیه برای موافقت با تعویق وام در حالی اتفاق می‌افتد که کوبا به شرایط اقتصادی با بحران‌های اجتماعی و مالی وخیم دست و پنجه نرم می‌کند. کمبود غذا و دارو و مایحتاج اولیه در این کشور بیش از پیش به چشم می‌خورد. روسیه در سال‌های اخیر به ارسال کمک‌های بشردوستانه و اعطای وام به این کشور پرداخته است.

در دهه‌های گذشته کوبا علی رغم فشار کشور‌های غربی، بدهی‌های خود به چین، آلمان، مکزیک و ژاپن را پرداخت کرده است. ویاچسلاو ولودین، رییس مجلس دومای روسیه قرار است امروز و فردا از کوبا و نیکاراگوئه بازدید کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.