در پی اختلال در شبکه ملی برق ونزوئلا، تولید روزانه نفت این کشور کاهش یافت.

کاهش موقت تولید نفت ونزوئلا در پی اختلال در شبکه برق ملیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، برخی منابع آمریکایی مدعی شدند ایجاد اختلال در شبکه برق ملی ونزوئلا به شدت بر فعالیت دکل‌های حفاری نفت تاثیر گذاشته و روند صادرات نفت این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

یک منبع وزارت نفت ونزوئلا که نخواست نامش فاش شود به بلومبرگ گفته است اختلال در شبکه برق سراسری موجب تعلیق صادرات نفت ونزوئلا به برخی کشور‌های آمریکای لاتین شده است. این مقام همچنین از کاهش تولید روزانه نفت ونزوئلا از ۱.۱ میلیون بشکه به ۵۰۰ هزار بشکه خبر داد.

پیشتر، پارلمان ونزوئلا حکمی را تصویب کرد که به موجب آن صادرات نفت این کشور به کوبا به حالت تعلیق درآمده است.

از سوی دیگر، تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، تا حدودی بر تولید نفت این کشور تاثیر گذاشته است و بخشی از نفت ونزوئلا که به آمریکا صادر می‌شد، نیز متوقف شده است. همین امر موجب افزایش بهای نفت در سطح جهان شده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کاهش تولید نفت ونزوئلا در کنار تداوم اجرای سیاست سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت (اوپک) در خصوص کاهش تولید روزانه، در نهایت به افزایش بهای جهانی نفت منجر خواهد شد.

ونزوئلا از پنج روز پیش با قطعی برق که نتیجه حمله سایبری آمریکا به شبکه برق ملی ونزوئلا بوده، مواجه است. این اقدام یکی دیگر از سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کاراکاس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار