سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار معاملات ماهانه بورس تهران منتشر شد؛

شاخص کل ۰.۲ درصد رشد داشت، ارزش معاملات ۸ درصد

ارزش کل معاملات بورس تهران در بهمن نسبت به ماه گذشته با افزایش ۸.۳۷ درصدی به ۷۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - در طول بهمن ۱۴۰۰ بازار سرمایه ۲۰ روز کاری فعال بوده است. در این مدت شاخص کل بورس با ۰.۲۲ درصد افزایش به میزان ۲ هزار و ۷۹۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسیده است.


بیشتر بخوانید

شفافیت سرخابی‌ها با ورود به بازار سرمایه


کوروش آسایش گفت: طبق آمار در بهمن ۱۴۰۰ ارزش و حجم معاملات افزایشی و دفعات معاملات کاهشی بوده که این نشان دهنده افزایش در سرانه خرید و فروش و حرکت پول به سمت اوراق ثابت است.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه از ۱۰ بهمن و بعد از تشکیل جلسات حمایتی حقوقی‌ها، شرکت‌های بزرگ به نسبت شرکت‌های کوچک وضعیت معاملاتی بهتری را تجربه کردند اما به طور کل وضعیت بازار در یک ماه گذشته خوب نبوده و در بسیاری از اوقات معاملات سهام حجم پایینی داشته و در منفی‌ها معامله شده است.

همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۰.۲۸ درصدی به میزان ۳ هزار و ۳۵۵ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۳.۱۴ درصدی به میزان ۱۰ هزار و ۵۵۱ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۳۵ هزار و ۶۴۰ واحد به ۳۲۵ هزار و ۸۹ واحد رسیده است.


در بهمن ۱۴۰۰ ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۸.۳۷ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان به ۷۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۱۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم به ۱۱۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲.۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۶۶.۲۷ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و از ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۵ درصدی از ۱۶۳ میلیارد تومان به ۱۵۵ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (etf) نیز با افزایش ۲۱.۰۲ درصدی از ۲۳ هزار و ۶ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان رشد پیدا کرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.