شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۰۱ واحدی متوقف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شاخص کل بورس تهران، امروز سه شنبه (سوم اسفند) در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۱۷۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۰۱ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید


آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار از ابتدای معاملات شرایط متعادلی را آغاز کرد تا حدود ساعت ۱۲ یکی از مهم‌ترین اخبار تاثیرگذار بر بازار یعنی افزایش قیمت نفت منتشر شد. صنعت پالایشی و نماد‌های آن بعد از این خبر رنج‌های مثبت خوبی کشیدند و از ساعت ۱۲ به بعد از محدود‌های حتی برخی منفی به صف خرید رسیدند و شرایط مناسبی را رقم زدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شبندر» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «وبملت» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۸۲ واحدی روی پله ۳۲۸ هزار و ۶۶۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان رسید.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۱۵ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱ هزار و ۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۶۸۳ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، شبندر و شپنا به ترتیب با ۷۸۹.۸۷، ۷۷۳.۰۷ و ۷۳۲.۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های جم، پارسان و وبملت به ترتیب با ۳۲۸.۷۶، ۲۴۳.۱۹ و ۱۶۰.۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های شاوان، مارون و اتکای به ترتیب با ۲.۶۷، ۲.۱۵ و ۱.۹۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فرابورس، تجلی و شرانل به ترتیب با ۲.۰۱، ۱.۳۳ و ۱.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۵۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «فرآوره نفتی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های حتاید، ثنوسا و ستران بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدشت، کطبس و دامین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حریل، سدبیر و حسینا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غپاذر، گدنا و فولادی بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، افران و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، غذشت و کمند در بورس ایران داشتند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۱۰۰، تابان 042 و اعتماد بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ، تابان ۰۳ و اعتماد در بورس ایران داشتند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس


نماد‌های پالایش ، صشستا ۳۱۱۲ و دارایکم بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و وتجارت بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس
همچنین اراد ۸۶۴، اراد ۸۵۴ و اراد ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

رشد ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خدایا به دادمون برس امسال هم داره تموم میشه
سهامدار مظلوم بعد از دو سال سهامداری هنوزم 50-40 درصد سرمایه ش رو از دست داده
آخرین اخبار