سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر: هیچ کشوری نمی‌تواند جای روسیه را در تامین گاز بگیرد

وزیر انرژی قطر پس از اجلاس سران کشور‌های صادرکننده گاز گفت که حجم گاز صادر شده از روسیه به اروپا در حال حاضر توسط هیچ کشوری قابل جبران نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - سعد الکعبی در کنفرانسی مطبوعاتی پس از اجلاس سران کشور‌های صادرکننده گاز گفت: «به طور کلی وقتی در مورد وضعیت اوکراین یا اروپا صحبت می‌کنیم، اغلب گفته می‌شود که گاز قطر می‌تواند جایگزین گاز روسیه شود، من قبلاً در این زمینه اشاره کردم که ۳۰ تا ۴۰ درصد عرضه گاز به اروپا از روسیه است. فکر می‌کنم هیچ کشوری نمی‌تواند جای روسیه را در این زمینه بگیرد».

او گفت که قطر هنوز چنین مقادیری از گاز طبیعی مایع یا ال‌ان‌جی ندارد و بنابراین صادرات این حجم از گاز به اروپا غیرممکن است. وزیر انرژی قطر قبل از آن اشاره کرد که کشور‌های تولید کننده گاز با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه هیچ یک از کشور‌های عضو مجمع موافق نیستند.

این در حالی است که منابع قطری نیز از ارسال پیام مکتوب رئیس جمهور روسیه به امیر قطر خبر داده‌اند.

دیوان امیر قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر انرژی و معادن روسیه در حاشیه ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز با امیر قطر دیدار و پیام پوتین را تقدیم او کرده است.

پیش از این، کادری سیمپسون، کمیسر انرژی اروپا بر لزوم عدم اتکا به تامین انرژی خارجی برای اتحادیه اروپا تاکید کرده بود. او گفته بود که کمیسیون اروپا در حال بررسی سناریو‌های مختلف است که اگر روسیه به طور جزئی یا کامل صادرات خود را به اروپا محدود کرد بتواند برای عرضه گاز چاره‌ای بیندیشد.

وزیر نفت روسیه نیز اعلام کرده بود که اروپا نمی‌تواند گاز مایع مسکو را با واردات آن از کشور‌های دیگر جایگزین کند.

امروز، ششمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در دوحه بود. این رویداد با موضوع «گاز طبیعی: شکل دادن به آینده انرژی» برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.