سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرز ریلی سرخس رکورد ۲۵ ساله ترانزیت کالا را شکست

مدیر کل راه آهن خراسان از شکسته شدن رکورد ۲۵ ساله ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس با ثبت جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  مصطفی نصیری ورگ گفت: امسال با ثبت جابه‌جایی یک میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان، رکورد ۲۵ ساله ترانزیت کالا در این مرز بین‌المللی شکسته شد.

حمل این میزان انواع محموله‌های ترانزیتی با بیش از ۲۲ هزار دستگاه واگن در ۱۱ ماه امسال از طریق مرز ریلی سرخس انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴ برابر شده است.

او گفت: پایانه ریلی بین‌المللی سرخس با سهم ۷۹ درصدی از ترانزیت کالا، بزرگترین مرز ریلی کشور به شمار می‌رود.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: کالا‌های ترانزیتی مرز ریلی سرخس اغلب از مبداء کشور‌های آسیای میانه وارد شده و از مرز بندرعباس صادر می‌شود و بیشتر آن‌ها شامل گوگرد با وزن یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ برابر شده است.

نصیری ورگ گفت: بار‌های ترانزیتی ریلی از مسیر‌های دیگر از جمله مرز رازی و میرجاوه نیز حمل می‌شوند.

او گفت: حجم مبادلات در ۱۱ ماه امسال به بیش از ۷۰ هزار و ۷۵۰ دستگاه واگن رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از دلایل عمده استقبال از حمل ریلی کالا‌های ترانزیتی و رشد چند برابری ترانزیت ریلی مرز سرخس، می‌توان به امکان جابه‌جایی کالا با واگن‌های ایرانی از طریق خطوط عریض و نرمال کشور ترکمنستان، نرخ مناسب، ایجاد قطار‌های مستقیم برنامه‌ای و کاهش زمان سیر کالا‌های ترانزیت اشاره کرد.

 

انتهای پیام//ت.ز

برچسب ها: سرخس ، مرز ریلی ، ترانزیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.