سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی و پسماند دو معضل محیط زیستی کهگیلویه و بویراحمد است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی و پسماند به عنوان دو معضل زیست محیطی دارای اهمیت در استان نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اسلام جاودان خرد گفت: توجه به پدیده آتش سوزی های احتمالی سال آینده در جنگل های استان مهم است اگرچه مطابق پیش بینی های هواشناسی در اسفند ماه جاری و فروردین ماه سال آتی نزولات جوی مطلوبی در پیش داریم اما باید از هم اکنون به فکر برنامه ریزی کاملی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل ها در سال آینده باشیم .

او توجه فوری به ساماندهی سایت دوپشته دشت روم ضروری دانست و گفت: مطابق با آخرین بررسی های صورت گرفته، جایگاه دفن زباله سایت دو پشته دشت روم وضعیت نامطلوبی دارد و  هرچه زودتر باید ساماندهی شود.

جاودان خرد به وظایف شهرداری ها ،فرمانداری ها ،بخشداری ها و دهیاری ها در مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت : در قانون مدیریت پسماند وظایف هر دستگاه به وضوح مشخص و تعین شده است و می طلبد دستگاه های متولی به جد پای کار بیایند تا یک بار برای همیشه این معضل در استان حل شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در مدیریت جدید سازمان ،  فعالیت مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی در مدیریت پسماند  به جد تحت نظارت ویژه قرار خواهد گرفت .

در این دیدار شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد با حمایت از فعالیت های محیط زیست گفت: در صورت لزوم برای کمک به حل معضلات و مشکلات زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد ،دغدغه های این بخش در شورای تامین مطرح می شود.

او گفت: به عنوان یک طرفدار محیط زیست ،برای حفاظت از محیط زیست منطقه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهم کرد  .

مهدوی مطلق گفت: مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان بویراحمد را پیگیری می کند و اگر نیاز شد برای حل مشکلات زیست محیطی جلسات شورای تامین تشکیل خواهد شد.

او گفت: شهرداران ،بخشداران، دهیاران و دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت پسماند  شهرستان بویراحمد موظفند، مطابق با قانون به وظایف محوله خود در قانون مدیریت پسماند عمل کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.