سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح های بازآفرینی، گامی مهم برای تحول در سیمای شهرها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ۱۰ طرح بازآفرینی در شهرهای مختلف استان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پژمان نیک اقبالی گفت: این طرح ها با ۳۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله دوگنبدان،یاسوج، سی سخت و دهدشت اجرا می شود.

او گفت: فرهنگسرای سی سخت با ۱۱۸ میلیارد ریال،آسفالت معابر شهر سی سخت با ۶۰ میلیارد ریال،محوطه سازی سایت جانبازان دهدشت با۲۳ میلیارد ریال،تجاری سازی مسکن مهر دهدشت با هفت میلیارد ریال  و تجاری سازی مسکن مهر یاسوج با هفت میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: جدول گذاری معابر شهر سی  سخت با ۵۶ میلیارد ریال،یک باب مدرسه در شهر سی سخت با ۳۷ میلیارد ریال،کتابخانه سی سخت با ۲۶ میلیارد ریال ،تجاری سازی مسکن مهر شهر دوگنبدان با هفت میلیارد ریال و طرح محوطه سازی سایت مسکن اقشار ویژه گچساران ۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه های مذکور است.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح های بازآفرینی برای تحول در سیمای شهرهای استان گفت: بهره برداری از این پروژه ها گامی اثرگذار در رفاه شهروندان و زیباسازی سیمای این شهرها است.

نیک اقبالی: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

او گفت: این طرح که در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های همه‌جانبه، مشارکتی، فرایند مبنا، راهبردی، اجتماع محور و برنامه‌های بازآفرینی است که در تمامی سطوح مشارکت حداکثری به ویژه مردم را به همراه دارد.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۲۶ هزار تن جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.