سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان و نوجوانان عامل ۱۵ درصد از جرائم سایبری

عامل ۱۵ درصد از جرائم سایبری که در خراسان جنوبی اتفاق می‌افتد، کودکان و نوجوانان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - فضای مجازی هم اکنون یکی از اجزای زندگی بسیاری از مردم است و بیشتر امور در این بستر انجام می‌شود.

کودکان و نوجوانان نیز یکی از گروه‌های سنی هستند که از این فضا بهره مند می‌شوند و به طرق مختلف در چنین فضایی فعال اند.

اما فضای مجازی خطرات و آسیب‌های گوناگونی برای کودکان و نوجوانان دارد که اگر افراد به آن‌ها آگاه نباشند، خیلی زود به آن دچار می‌شوند.

کودکان در معرض آسیب های فضای مجازی

یکی از کودکان بیرجندی می‌گوید: وقتی کرونا آمد، کلاس‌ها مجازی شد و من هم مجبورم چندین ساعت سر کلاس باشم و با موبایل کار کنم.

او می‌گوید: غیر از این وقت هم به بازی مشغول می‌شوم، ولی وقتی که با موبایل کار می‌کنم چشم هایم درد می‌گیرد و کمردرد هم می‌شوم.

یکی از اولیای دانش آموزان در بیرجند نیز می‌گوید: به فرزندم خطرات فضای مجازی را گوشزد کرده ام، اما گوشش بدهکار نیست و انگار اگر موبایل نباشد، زندگی برایش سخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: تعدادی از نرم افزار‌های موبایلم را رمزگذاری کرده ام و مجبور شده ام برخی از برنامه‌ها را نیز حذف کنم؛ خطرات فضای مجازی بسیار به کودکان و نوجوانان نزدیک است.

والدین با کودکان همراه باشند

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۵ درصد از جرائم سایبری در استان مربوط به کودکان و نوجوانان است.

او گفت: شکایاتی داریم که در آن‌ها موضوع خالی شدن حساب اولیاء مطرح است و طبق تحقیقات مشخص شده است که نوجوانان با در اختیار داشتن رمز کارت‌های بانکی، برای خرید بازی‌های آنلاین حساب بانکی اولیای خود را خالی کرده اند.

کسرایی نیا کارشناس فضای مجازی نیز گفت: کودکان و نوجوانان تا پیش از ۱۴ سالگی نباید موبایل اختصاصی داشته باشند و نسبت به آن حس مالکیت کنند.

او گفت: اولیاء نیز باید با کودکان و نوجوانان خود همراهی کنند و آن‌ها را در بستر فضای مجازی همراهی و هدایت کنند تا کمترین آسیب متوجه آن‌ها باشد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.