سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مانا در محلات آسیب خیز فارس

مدیرکل بهزیستی فارس از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان با عنوان طرح "مانا" خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید محمدصادق کشفی‌نژاد، در خصوص اجرای طرح "مانا" (مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)، گفت: ۵۶۲ نوجوان در قالب این طرح آموزش دیده‌اند.

او، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌کند.

به گفته کشفی‌نژاد این موجب توانمندی و ایجاد ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی می‌شود وگروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح  ۱۳ تا ۱۸ سال است.

او گفت: این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می‌بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان، گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت‌ها، طراحی پروژه‌های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است، که تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده‌اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر هستند. تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب‌ها را تهیه و اجرا کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.