مدیرکل بهزیستی فارس از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان برای اشتغال افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید محمدصادق کشفی‌نژاد گفت: اداره کل بهزیستی فارس دارای ۲۸ مرکز حرفه‌آموزی و کارگاه اشتغال زایی تحت نظارت برای افراد دارای معلولیت است و باید توانخواهان به سمت حرفه آموزی و بهره مندی از خدمات این مراکز و کارگاه‌ها هدایت شوند.

او گفت: از تعداد ۲۸ مرکز؛ سه مرکز حرفه‌آموزی، پنج کارگاه تولیدی و حمایتی، سه مرکز پیش حرفه‌ای و یک مرکز پشتیبانی شغلی در شهرستان شیراز فعال و مابقی مراکز در شهرستان‌های سطح استان و طبق رنگ بندی کرونایی به صورت حضوری و مجازی در حال آموزش اشتغال به توانخواهان هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ظرفیت کل پذیرش افراد دارای معلولیت در مراکز حرفه آموزی و پیش حرفه ۸۶۵ نفر هست که از این ظرفیت تعداد ۲۷۰نفر در شیراز و ۴۹۵ نفر مابقی در شهرستانها است.

به گفته کشفی‌نژاد، ظرفیت کل کارگاههای تولیدی حمایتی ۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۲۱۰ نفر در شیراز و ۸۲ نفر مابقی در شهرستانهاست و کتاکنون زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای توانخواهان را فراهم کرده‌اند.

او اشاره‌ای هم به فعالیت مرکز پشتیبان شغلی معلولین کرد و گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز پشتیبانی شغلی معلولین در استان فارس هم اکنون در شیراز فعالیت می‌کند و سالانه ۵۰ نفر از معلولین متوسط به بالا در کارگاهها و شرکتهای تحت نظارت کارفرمایان را برای اشتغال پایدار شناسایی و معرفی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: امسال در بهزیستی فارس اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی برای افراد دارای معلولیت هزینه شده است و مطابق دستورالعمل کشوری کارفرمایانی ک افراد دارای معلولیت را مشغول به کار کنند به شرط‌ پرداخت حقوق برابر قانون اداره‌ کار و بیمه تامین اجتماعی برای توانخواه می‌توانند از تسهیلات کم بهره کارفرمایی، تا سقف ۲۰ نفر و سقف پرداخت ۲میلیارد تومان نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار