سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: خواستار یک چارچوب زمانی روشن برای عضویت در ناتو هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین خواستار ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عضویت این کشور در سازمان ناتو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، با بیان آن‌که تحریم‌ها علیه روسیه پس از تجاوز احتمالی این کشور به اوکراین بی‌اثر خواهد بود، خواستار ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلسنکی در یک مجمع امنیتی در مونیخ از غرب خواست تا «مماشات با روسیه را کنار بگذارد» و با بیان آن‌که اوکراین سزوار حامیت بیشترِ جامعه بین‌المللی است، افزود: «اوکراین برای کنار گذاشتن سومین زرادخانه بزرگ هسته‌ای جهان تضمین‌های امنیتی دریافت کرده است. ما هیچ سلاحی نداریم، اما حق داریم؛ این حق را داریم که خواستار تغییر از سیاست مماشات به سیاست تضمین کننده امنیت و صلح باشیم. برای ۸ سال اوکراین یک سپر بود و در مدت این ۸ سال یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان را عقب نگه داشت.»

زلنسکی در ادامه خواستار ارائه چارچوب زمانی روشن و مشخص برای عضویت اوکراین در ناتو شد و افزود: «چه کاری از دستمان برمی‌آید؟ ما می‌توانیم به حمایت قاطعانه از اوکراین ادامه دهیم. به همین منظور چارچوب‌های زمانی روشن و قابل اجرا برای عضویت در اتحاد ناتو را ارائه کنید.»

پیش‌تر از این با ادعای آن‌که احتمال حمله از سوی روسیه در غیاب رئیس‌جمهور اوکراین وجود دارد، به زلسنکی هشدار داده شده بود که به مونیخ سفر نکند.

روابط روسیه و اوکراین پس از الحاق کریمه پرتنش شد و اکنون در بالاترین وضعیت متشنج خود قرار دارد. هفته‌های اخیر آمریکا و به دنبال آن کشور‌های غربی که همواره در تلاش برای ایجاد تنش در روابط میان کشور‌ها هستند، مدعی شده‌اند که روسیه قصد حمله و تجاوز به اوکراین را دارد، ادعایی که نادرست بودن آن بار‌ها از سوی روسیه عنوان شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خاک... زلنسکی که مزدوری بیش نیستی و حاضری جون هموطناتو فدای طمع اربابت کنی. دلقک