سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان : تداوم گفت‌وگوها با عربستان به طرف سعودی بستگی دارد

وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، با فواد حسین وزیر امورخارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیرخارجه عراق در این ملاقات، با ارائه گزارشی از تحولات داخلی عراق و شرایط بعد از انتخابات این کشور، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی خبر داد.

امیرعبداللهیان نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان گفت: ادامه مذاکرات با عربستان بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده، سخگوی وزارت خارجه ایران گفته بود "  دور آتی گفت‌وگوها به میزبانی عراق در دستورکار است اما پیشرفت مذاکرات منوط به جدید طرف مقابل خواهد بود.

امسال همزمان با تلاش سازمان ملل برای پایان دادن به بحران جنگ در یمن، ایران و عربستان مذاکراتی را با هدف بهبود روابط آغاز کردند. این مذاکرات که از بهار امسال به میزبانی دولت عراق در بغداد شروع شد، پس از پنج سال قطع رابطه میان عربستان و ایران است.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص پروژه های اقتصادی فیمابین و نحوه اجرایی کردن مذاکرات انجام شده میان هیئت های مختلف دو طرف طی چند ماه گذشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است کنفرانس امنیتی مونیخ در زمینه سیاست‌های امنیت جهانی فعالیت می‌کند. این همایش هرساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف در مونیخ آلمان برگزار می‌شود. در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی‌شود و صرفاً ویژهٔ اظهار نظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی انجام می شود. 

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.