امیرعبداللهیان: طرف مقابل در مذاکرات اراده عملیِ خود را نشان بدهد

وزیرخارجه ایران در ادامه دیدار‌های خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – حسین امیرعبداللهیان گفت: مذاکرات فشرده و جدی پیگیری می‌شود و پیشرفت ها در روند مذاکرات قابل توجه است. اما هنوز طرف مقابل در برخی موضوعات کلیدی باید در تامین حقوق و منافع مشروع ایران باید تصمیمات جدی سیاسی اتخاذ نمایدو اراده عملی خود را نشان بدهد.

همچنین در این دیدار، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم با تاکید بر تامین حقوق ایران گفت: همه منتظریم که یک توافق مورد قبول همه طرف ها برای اجرایی شدن هرچه زودتر توافق از سوی طرف های مذاکره و تامین منافع ایران حاصل شود.

دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها که برای تعطیلات سال نوی میلادی متوقف شده بود، از اواسط دی در وین از سر گرفته شد. قرار است. هیات های مذاکره کننده این گفتگوها روند گفتگوها را مثب ارزیابی کردند.

در آخرین نمونه، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه گفته است مذاکرات وین در مرحله پایانی بوده و فرصتی واقعی برای رسیدن به نتیجه‌ای وجود دارد که طی ماه‌های متمادی گذشته به دنبال آن بوده‌ایم.

در ساعات پایانی چهارشنبه شب ۲۷ بهمن ماه نیز «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در وین در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است.

گفتنی است کنفرانس امنیتی مونیخ در زمینه سیاست‌های امنیت جهانی فعالیت می‌کند. این همایش هرساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف در مونیخ آلمان برگزار می‌شود. در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی‌شود و صرفاً ویژهٔ اظهار نظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی انجام می شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: گوترش ، مذاکرات وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چهار ساله اراده عملی اش رو نشون داده
آخرین اخبار