سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شهر های قرمز کرونایی در کردستان

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی و گسترش سویه اُمیکرون تعداد شهر‌های قرمز کشور به ۳۳۷ شهر افزایش یافت که سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران هم جزو این شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  -  معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دهگلان تنها شهر زرد کرونا در استان است، گفت: دیگر شهر‌های استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند و در موج ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت الزامی است.

دکتر بهروز اخوان گفت: با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران، وضعیت استان طی چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد. 

او می گوید: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد بیماران استان روند افزایشی دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همچنان تاکید و توصیه بر این است که شهروندان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان و نیز تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

اخوان با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین در استان گفت: با توجه به اینکه این گروه بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند، والدین با واکسیناسیون فرزندانشان آن‌ها را در برابر بیماری مصون کنند.

او با بیان اینکه پیشروی موج ششم کرونا، امکان پوشش واکسیناسیون را هم کاهش می‌دهد، گفت: مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون پایش می‌شوند و در صورت دارا بودن علائم سرماخوردگی امکان دریافت واکسن را نخواهند داشت و همین مسئله کندی روند واکسیناسیون را در پی خواهد داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: همه شهروندان باید از هر گونه تجمع، دورهمی و مراسم پرهیز کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه نباشند.

به گفته او ۸۴.۵ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۱.۷ درصد نوبت دوم و ۲۷.۷ درصد هم تا کنون نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.