سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کامیون علوفه برای آهوان زنجان اهدا شد

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک کامیون علوفه برای آهوان دشت سهرین به منظور تامین بخشی از علوفه زمستانی این گونه منحصر به فرد اهدا شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان  زنجان -لطفی گفت: فرد خیر با هدف تامین بخشی از علوفه زمستانی تنها بازماندگان آهوان شمال غرب کشور یک کامیون ۱۰ چرخ علوفه، اهدا کرد که این میزان ، تحویل پاسگاه محیط بانی شد.

او ضمن تقدیر از نیت و عمل خداپسندانه این خیر می گوید: امیدواریم این اعمال نیک و خداپسندانه، در بین اقشار مختلف جامعه، تسری پیدا کرده و به یک سنت حسنه تبدیل شود.

دشت سهرین منطقه حفاظت شده سرخ آباد با دامنه ارتفاعی ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ متر، بارندگی و دمای متوسط سالیانه  ۵۰۰ میلی متر و ۱۱ درجه سانتیگراد، منطقه را دارای اقلیم‌های نیمه خشک مدیترانه‌ای معتدل کرده که زیستگاهی مناسب و با ارزشی نیز برای آهوان زنجان شده است و ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون، گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه‌های گیاهی منطقه هستند.

آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدارایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله از جمله جانورانی هستند که در این منطقه زیست می‌کنند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: محیط زیست ، آهوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.