سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدای گروه انقلابی ابوذر سند افتخار و عزت مردم نهاوند هستند

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: شهدای «گروه انقلابی ابوذر» سند افتخار و عزت مردم نهاوند هستند و نهاوندی‌ها به داشتن این شهیدان عزیز و نام مقدس آن‌ها افتخار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-جعفر سلگی در مراسم بزرگداشت مقام پدران آسمانی و شهدای گروه انقلابی ابوذر این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: با شهدا بودن سخت نیست با شهدا ماندن سخت است، شهدا مال و خون خود را تقدیم انقلاب کردند و در مسیر اعتلای این کشور و نظام گام برداشتند و امروز ما باید در راه این شهدا گام برداریم و فرزندان این پدران آسمانی باید ادامه دهندگان راه پدرانشان باشند.

امروز سالگرد چهل و هشتمین سالروز شهادت شهیدان عبادالله خدارحمی، ماشالله سیف، بهمن منشط، حجت الله عبدلی، روح الله سیف، ولی الله سیف و معلم شهید آن‌ها محمد طالبیان است و آنان که نام گروه خود را با تأسی از نام ابوذر غفاری صحابه رسول اکرم (ص) برای خود انتخاب نمودند.

او گفت: پدران همیشه برای فرزندان خود قهرمان بوده اند حتی اگر دراین دنیا نباشند، انقلابی که با خون پاک این پدران آسمانی به دست آمده و به دست مبارک حضرت مقام معظم رهبری رسیده باید به دست صاحب اصلی این انقلاب امام زمان (عج) برسد و در این راه حمایت و پشتیبانی شما عزیزان و فرزندان شهدا را می‌طلبد.

او گفت: این ۶ شهید بزرگوار در سی‌ام بهمن سال ۱۳۵۲ به دستور مستقیم شاه ملعون در میدان چیتگر اعدام شده و به صورت پنهانی و بدون تحویل به خانواده‌هایشان در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شدند.

سلگی گفت: خون پاک شهدا و مبارزات بزرگانی همچون امام خمینی و رهبر معظم انقلاب باعث شد که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد که این مهم ۵ سال پس از شهادت گروه انقلابی ابوذر رخ داد و رژیم شاهنشاهی ایران سقوط کرد و درخت تنومند انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

سرپرست فرمانداری گفت: در سال ۱۳۷۷ با موافقت مقام معظم رهبری پیکر پاک این شهدا به زادگاهشان نهاوندمنتقل شد و امروز سند افتخار و عزت مردم نهاوند هستند و نهاوندی‌ها مفتخرند به داشتن این شهیدان عزیز و نام مقدس این گروه عزیز که نام و یادشان گرامی باد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.