سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالی کردن حساب شهروندان با سوء استفاده از عنوان برنامه‌های صدا و سیما

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با سوء استفاده از نام برنامه‌های صدا و سیما اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می‌کرد، دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه با هدف دریافت جایزه نقدی موجودی حساب آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

او گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان آن‌ها بیان داشتند که فرد ناشناسی با تماس صوتی در واتس آپ  ما را برنده قرعه کشی دریکی از برنامه‌های صدا وسیما معرفی کرد و  پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت کرد، اما چند لحظه بعد متوجه شدیم که  کل موجودی حساب ما برداشت شده است.

به گفته رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی در واقع رمز دوم یکبار مصرف که بانک برای مشتریان ارسال کرده است را از آن‌ها دریافت کرده و سپس حساب آن‌ها را خالی کرده است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان فرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد گفت: مجرمان سایبری با سو استفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمان‌ها بخصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهاد‌های اغوا کننده آن‌ها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها گفت: شهروندان باید بدانند که هیچ سازمان و ارگانی برای ارائه جوایز از برندگان شماره کارت بانکی و رمز دوم یک بار مصرف آن‌ها را دریافت نمی‌کند و بنابر این اگر با چنین مواردی مواجه شدند از ارائه اطلاعات کارت بانکی خود پرهیز کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند تا به آن رسیدگی و با مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.