رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با آگهی جعلی فروش فرش ارزان قیمت در سایت‌های واسطه‌گر از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط دو نفر از شهروندان به پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکیان با مشاهده آگهی مربوط به فروش فرش به قیمت کارخانه در سایت دیوار، با فرد آگهی‌دهنده تماس گرفته و هریک از مالباختگان مبلغ ۵۰ میلیون ریال به‌حساب فروشنده واریز می‌کنند.

او می‌گوید برابر مستندات ارائه شده توسط مالباختگان، فرد کلاهبردار جهت جلب اعتماد خریداران تصاویری جعلی از بارگیری کالا و رسید باربری ارسال می‌کند و شاکیان پس از مدتی با توجه به عدم دریافت کالا، خواستار پیگیری موضوع از سوی پلیس فتا می‌شوند.

در نهایت با اقدامات تخصصی کارشناسان همراه با دستور مقام قضائی، متهم شناسایی و ضمن عودت وجه کلاهبرداری به مالباختگان، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

به گفته سرهنگ مرتضوی در قوانین سایت‌های واسطه‌گر ذکر شده است که سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین افراد در خرید یا فروش کالا از این سایت‌ها به طرف مقابل اعتماد نکنند و از پرداخت وجه یا بیعانه قبل از رؤیت کالا و فروشنده خودداری کنند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.