سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بنیاد مستضعفان کشور:

ابوذران انقلابی نهاوند جلوتر از زمان خودشان بودند

معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: ابوذران انقلابی و دانش آموز نهاوند در دهه ۵۰ ضربات سختی را به رژیم پهلوی وارد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر حشمت الله قنبری استاد و مدرس دانشگاه و معاون بنیادمستضعفان کشور درمراسم بزرگداشت مقام پدران آسمانی و شهدای گروه انقلابی ابوذر شهرستان نهاوند در مصلی نماز جمعه نهاوند گفت: مردم انقلابی شهرستان نهاوند و گروه ابوذر خیلی جلوتر از بقیه نقاط کشور در دهه ۵۰ مبارزه با حکومت شاه را آغاز کردند.

گروه انقلابی ابوذر که متشکل از دانش آموزان کم سن و سال بود پس از دستگیری و زیر سخت‌ترین شکنجه‌های ساواک دست از آرمان‌های خود نکشیدند و فرجام خواهی شاه و حکومتش را هم قبول نکردند.

او گفت: در دهه ۵۰ چه اتفاقی در کشور می‌افتد که عده‌ای دانش آموز در شهر کوچک و دور افتاده‌ای از مرکز قدرت شاهنشاهی مانند نهاوند و درآن دوران خفقان و سخت امنیتی به فکر مبارزه می‌افتند و و ضربات سختی به حیثیت رژیم وارد می‌کنند.

معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: گروه انقلابی ابوذر نهاوند با تاسی گرفتن از ابوذر غفاری صحابه رسول خدا که اسوه صبر و مقاومت بود و با پیروی از روحانیت و معلم خود شهید طالبیان این گروه انقلابی و مبارز را تشکیل و به مبارزه پرداختند.

شش جوان و نوجوان عضو گروه انقلابی ابوذر نهاوند بعد از دستگیری سی ام بهمن ۱۳۵۲ توسط رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

قنبری گفت: در دوران دفاع مقدس هم جوانانی از نسل ابوذران در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمنان بعثی جنگیدن که نمونه بارز آن شهید بزرگوار حاج میرزا سلگی سردار بزرگ عملیات مرصاد است.

او  گفت: دشمنان ملت ایران برای دست کشیدن مردم ایران از انقلاب و آرمان‌های آن در طول ۴۰ سال گذشته از هیچ جنایتی کوتاه نیامدند و به بهانه‌های مختلف و در جبهه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر مردم ایران تاختند.

او گفت: نتیجه همه دشمنی و تحریم‌ها باعث خودکفایی و دست یابی جوانان ایرانی به فن آوری‌های نوین نظامی ودانش هسته‌ای و رویداد‌های علمی و پزشکی در همه زمینه‌ها شد.

همچنین حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاونددر مراسم بزرگداشت مقام پدران آسمانی و شهدای گروه انقلابی ابوذر این شهرستان گفت: زینب کبری(س) اگر به درجات بالا رسیدند و توانستد مصائب کربلا را تحمل کنند نتایج صبر و اعمال خیر این بانوی بزرگوار است.

او گفت: امر به معروف و نهی از منکر و صبر و اعمال خیر، از جمله درس‌هایی است که شهدا و بزرگان از حضرت زینب کبری (س) گرفته اند و به بالاترین درجه و مرتبه‌ی قرب الهی راه یافته اند.

امام جمعه نهاوند گفت: خطبه‌های کوبنده آن حضرت در بند اسارت در کوفه و شام، باعث پرده برداری از چهره ظالمانه حکومت اموی شد امروز حضرت زینب کبری (س) الگو و اسوه‌ی بانوان و از جمله مادران و همسران شهدا هستند و پیروی از راه این بانوی بزرگوار برای بانوان مایه‌ی مباهات و آرامش است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.