سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید پلیس کانادا برای سرکوب معترضان در پایتخت این کشور

پلیس کانادا اعلام کرد اگر معترضان در روز‌های آینده دست از اعتصاب نکشند آن‌ها را دستگیر و زندانی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- استیو بل، رییس پلیس اتاوا، پایتخت کانادا ضمن هشدار به معترضان برای پایان دادن به اعتصاب سه هفته‌ای خود گفت اگر آن‌ها دست از این اعتصاب برندارند باید مسئولیت هر گونه برخورد از سوی نیرو‌های امنیتی را بپذیرند.

به گفته خبرگزاری رویترز، استیو بل به مقامات ارشد کانادا قول داد در روز‌های آینده به اعتصاب معترضان و کامیون داران در پایتخت این کشور پایان دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: انجام درست این کار شاید به زمان نیاز داشته باشد.

مارکو مندیسینو، وزیر امنیت عمومی فدرال برخی گروه‌های افراطی را به دلیل کمک به سازماندهی این اعتراض‌ها در شهر‌های بزرگ کانادا مورد انتقاد شدید قرار داد و این خواسته آن‌ها را که گفته می‌شود به دنبال سرنگونی دولت لیبرال هستند محکوم کرد.

پلیس در روز‌های اخیر در استان آلبرتا بیش از ۱۳ نفر را که با مسدود کردن گذرگاه‌های مرزی میان کانادا و آمریکا مرتبط هستند دستگیر کرده است. گفته می‌شود چهار نفر از این گروه به توطئه برای ارتکاب به قتل متهم شده اند.

مقامات کانادا می‌گویند مدارک و اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد سازمان دهی این تجمعات اعتراضی توسط گروه‌هایی خاص و با روش‌هایی پیچیده انجام شده است.

اعتراض کامیون داران به برخی قوانین در مورد واکسیناسیون اجباری کرونا و نحوه مدیریت این همه گیری در کشور وارد هفته سوم خود شده است. کانادا به دلیل مسدود شدن گذرگاه‌های اصلی خود با آمریکا و ایجاد اختلال در نظامی اقتصادی و مراودات تجاری توسط جمعیتی از کامیون داران به شدت نگران رکود اقتصادی سنگین در این کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
هیچ اعتصابی نباید باعث کمبود غذا و دارو بشه