معترضان کانادایی حتی پس از گذشت چندین ساعت از ضرب الاجل قضایی برای تخلیه مرز‌ها هنوز به اعتراضات خود در گذرگاه‌های حساس ادامه می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان- منابع خبری می‌گویند پس از گذشت چندین ساعت از ضرب الاجل قضایی و علی رغم هشدار‌های امنیتی، کامیون داران و معترضان کانادایی به هیچ عنوان قصد تخلیه گذرگاه‌های مرزی را تا برآورده شدن خواسته‌های خود ندارند.

به گفته خبرگزاری سی ان ان، نزدیک به ۵ روز است که گذرگاه‌های مرزی میان آمریکا و کانادا که بیش از ۷۰ درصد از مبادلات تجاری این کشور از طریق آن‌ها انجام می‌شود در پی اعتراض کامیون داران مسدود شده است.

این روند مقامات دو کشور کانادا و آمریکا را به دلیل اختلال شدید در نظام اقتصادی به شدت نگران کرده است. به گفته منابه خبری حاضر در محل، پس از گذشت چندین ساعت از ضرب الاجل قضایی دادگاه فدرال کانادا مبنی بر پاکسازی مرز‌ها برخی خانواده‌های معترضان نیز به آن‌ها پیوسته اند.

جاستین ترودو در روز‌های اخیر هشدار داده استفاده از تمام گزینه‌های روی میز برای پایان اعتصاب کامیون داران استفاده خواهد کرد. جو بایدن هم در روز‌های اخیر به نخست وزیر کانادا گفته بود تا برای پایان این اعتصاب دست به سرکوب کامیون داران بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار