سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان روده بزرگ در ردیف چهار تا پنج سرطان شایع دنیا قرار دارد

فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان گفت: سرطان روده بزرگ در ردیف چهار تا پنج سرطان شایع دنیا قرار دارد و به غربالگری این بیماری از سن ۵۰ سالگی توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - تینا وثوقی گفت: بسیاری از بیماری‌های سرطانی از جمله سرطان روده بزرگ در صورت تشخیص در مراحل اولیه امکان درمان قطعی دارند.

فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان می گوید: کولونسکوپی از روش‌های غربالگری سرطان، توسط فوق تخصص گوارش انجام می‌شود که در افراد بدون علامت نیز از سن ۵۰ سالگی توصیه شده است.

به گفته او افرادی که بیش از پنج سال از آسپرین استفاده می‌کنند مسایل قلبی و عروقی و ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ در آن‌ها کمتر است و البته باید با مشاوره پزشک و بدون سابقه مشکلات معده باشد.

دفع خون روشن از مدفوع، تغییر در اجابت مزاج به صورت طولانی از جمله یبوست یا اسهال طولانی مدت، ضعف و بی حالی شدید ناشی از کم خونی فقر آهن که دلیل واضحی ندارد، کاهش وزن بدون رژیم خاص، احساس دفع نکردن کامل یا درد‌های شکمی طولانی مدت از جمله این علایم است؛ این نشانه‌ها در صورت تکرار و طولانی شدن خطرناک هستند.

 خطرپذیری ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ در مردان و زنان تفاوتی ندارد و در افراد زیر ۱۴ سال مشاهده نمی‌شود و در سال‌های اخیر شیوع این بیماری در افراد بین ۴۰ تا ۵۰ ساله نیز افزایش یافته که ناشی از تغییرات سبک زندگی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.