سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه‌های کانکسی اورژانس در اراک جمع آوری شد

با بهره برداری از ساختمان پایگاه‌های جدید اورژانس، پایگاه‌های کانکسی در اراک جمع آوری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  دکتر محمد پروهان رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره جمع آوری پایگاه‌های کانکسی اورژانس در اراک توضیحاتی در این زمینه به شرح زیر عنوان کرد.

با اضافه شدن ۴ پایگاه اخیر، تعداد پایگاه‌های شهری اراک به ۱۲ پایگاه افزایش یافته و دیگر هیچ پایگاه کانکسی در سطح شهرستان اراک وجود ندارد.

طبق آمایش کشوری تعداد پایگاه‌های مصوب باید ۱۸ پایگاه باشد و تا رسیدن به این نقطه همچنان فاصله داریم و نیاز است در این زمینه مسئولین به خصوص خیرین اورژانس ۱۱۵ کشور به کمک بیایند.

خوشبختانه تمامی پایگاه‌های اورژانس شهرستان اراک از پایگاه کانکسی تبدیل به پایگاه‌های دارای ساختمان شده اند و دیگر پایگاه کانکسی نداریم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: برای ساخت هر پایگاه حدود یک میلیارد تومان هزینه صرف شده که توسط خیرین محترم تامین اعتبار شده است.

نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر امسال با حضور تصویری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۷  پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرستان اراک با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و ۷۰ میلیارد ریال کمک مجمع خیران اورژانس استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

این پایگاه‌ها شامل الزهرا (س)، معدنی املاح، صیادی زاده، میر عشقی، رنگ روناس، یسنا حسینی و تاج آباد هستند که در سطح شهرستان اراک واقع شده‌اند.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌های امدادی، شمار پایگاه‌های اورژانس شهرستان اراک به سطح ۱۲ رسید که طبق آمایش کشور تا دست یابی به سطح ۱۸، نیاز به احداث ۶ پایگاه دیگر هست.

همچنین در دومین روز دهه فجر امسال، اورژانس مخصوص بانوان در مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه افتتاح شد.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.