سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفری:

به دنبال افزایش فضا‌های ورزشی با نگاه درون مدرسه‌ای هستیم

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال افزایش فضا‌های ورزشی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی با نگاه درون مدرسه‌ای هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد جعفری در حاشیه آیین افتتاحیه طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: محیط‌های ورزشی به عنوان مکان‌های تربیتی نقش به موثری در پرورش روح و جسم دانش آموزان دارند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی مدارس باید به عنوان کانون تحول در نظر گرفته شوند.

جعفری گفت: منابع انسانی، محتوا‌ها و زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی را باید ۳ شاخص مهم در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی در نظر گرفت.

او گفت: تزریق شادابی و نشاط به دانش آموزان، ارتقا سواد حرکتی و پیشگیری از چاقی دانش آموزان از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی معاونت تربیت و سلامت آموزش و پرورش در دوران کرونا بوده.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در محیط‌های ورزش است که دانش  آموزان در کنار رقابت، کارگروهی، حس تعاون، مسئولیت پذیری و احترام متقابل و جوانمردی را یاد می‌گیرند.

جعفری گفت: به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت و همکاری سازمان نوسازی مدارس فضا‌های ورزشی را با اولویت مدارس دخترانه افزایش دهیم و با تجهیز و ترمیم فضا‌های بلااستفاده نیز کلاس‌های درس تربیت بدنی را در مدارس افزایش دهیم.

به گفته او؛ در ۳ سال گذشته نزدیک به یکهزار کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح شده است و ایجاد مدارس پویا در دوران پسا کرونا نیز از برنامه‌های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات مورد نظر برای ایجاد کلاس‌های درس تربیت بدنی برای تمامی استان‌های کشور بر اساس برش‌های استانی ابلاغ شده است و در کنار این اعتبار باید از ظرفیت درآمد‌های تخصصی و خیرین نیز برای توسعه این کلاس‌ها بهره بگیریم.

جعفری گفت: اخیر نیز در راستای تجهیز و نگهداری وسایل ورزشی مدارس نیز اعتبار قابل توجهی به استان‌ها ابلاغ شده.

گفتنی است در پایان مراسم پروژه‌های مجموعه ورزشی شهید محمد کاظم فرارویی ناحیه سه شیراز شامل ۲ زمین چمن مصنوعی با مساحت هرکدام ۸۰۰ متر مربع، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی به مساحت ۸۰۰ متر مربع، سالن تخصصی کشتی با زیر بنا ۱۳۰ متر مربع و پیست اسکیت مجموعا اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین دومین کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کشور و اولین در فارس در آموزشگاه استثنایی نصر با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.