معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح سوادآموزی کمیساریا با حضور فعال ۶۰ آموزش دهنده و ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در این استان اجرا و کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - بهزاد نوروزی چگینی گفت: دوره آموزشی طرح کمیساریا بین چهار تا ۶ ماه به طول می‌انجامد و پس از برگزاری امتحانات پایانی در صورت قبولی سوادآموز مدرک معادل سوم ابتدایی به سوادآموز اعطا می‌شود.

او گفت: طرح سوادآموزی امسال کمیساریا در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان‌های لارستان، ممسنی، مرودشت و منطقه خشت و کمارج به نحو مطلوب اجرا شد.

نوروزی چگینی گفت: باحمایت‌های کمیساریای عالی پناهندگان در سال ۲۰۲۱ بسته‌های حمایتی حاوی اقلام آموزشی (کیف، مداد، دفتر، و...) به سوادآموزان و اموزش دهندگان این طرح اعطا شده است.

او گفت: همچنین آموزش دهندگان این طرح به صورت متمرکز در یک دوره آموزشی با حضور مدرسین مجرب شرکت کرده و در خصوص روش‌های نوین تدریس کتب سوادآموزی و نحوه آموزش بزرگسال و برخی از مهارت‌های زندگی آموزش دیدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح سوادآموزی کمیساریا در تمامی مراحل یعنی از شناسایی و جذب مخاطبان تا ثبت نام و آموزش و برگزاری امتحانات پایانی با نظارت دفتر محلی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شیراز انجام شده است.

نوروزی چگینی گفت: قبلا نیز خانم‌ها واندا کاوا گینیدزه مدیر بخش برنامه ریزی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ایران و جائل شیسانیا مارارو مدیر ارشد منطقه‌ای امور آموزشی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان از روند برگزاری کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیسیاریا فارس بازدید کرده اند و از کیفیت کلاس‌ها ابراز رضایت کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار