سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگامی انگلیس و آمریکا برای تحریم روسیه

مقامات آمریکایی و انگلیسی از تحریم روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان- دولت انگلیس روز گذشته و در راستای تهدید‌های غرب علیه روسیه اعلام کرد: اگر مسکو به فکر حمله نظامی به اوکراین باشد، دولت نیز مالکیت اموال برخی شرکت‌های بزرگ و کلیدی روس را در لندن افشا و از ادامه فعالیت آن‌ها در این کشور جلوگیری خواهد کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس معتقد است غرب باید مقابل مسکو و خواسته‌های وی بایستد و هر گونه هزینه را در این زمینه متحمل شود. در روز‌های اخیر، مجلس انگلیس قانون جدیدی را به تصویب رساند که به موجب آن انگلیس می‌تواند تحریم‌های گسترده تری را در صورت حمله نظامی به اوکراین علیه روسیه اجرا کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که سالهاست لندن مرکز بزرگی برای تاجران و بازرگانان روسی است تا از طریق آن ثروت‌های خود را در سایر بخش‌ها و شرکت های بین المللی سرمایه گذاری کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: دولت انگلیس بانک‌ها و مراکز مالی روسیه را در لندن مورد هدف قرار داده است.

گفته می‌شود لندن یکی از مقاصد پر طرفدار بین سرمایه داران روسی است که در آن می‌توانند سرمایه خود را افزایش دهند. این خبر همزمان با پیشنهاد اکثریت جمهوری خواهان آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو منتشر شده است.

روز گذشته اکثریت قریب به اتفاق جمهوری خواهان مجلس سنای آمریکا از رییس جمهور این کشور خواستند هر چه سریعتر یک بسته تحریمی جدید علیه مسکو را اجرایی کند.

در بسته تحریمی جمهوری خواهان آمده است: در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین پروژه خط لوله گاز نورد استریم دو به سرعت تحریم شده و برخی تحریم‌های اجباری در زمینه اقتصادی علیه مسکو اجرایی خواهد شد. 

همچنین جمهوری خواهان پیشنهاد داده اند برخی تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه که در خارج از مرز‌های این کشور و در کشور‌های اروپایی فعالیت می‌کنند اعمال شود. جمهوری خواهان سنا این بسته پیشنهادی خود برای اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه را "مادر همه تحریمها" نامگذاری کرده اند.

علی رغم جمع آوری برخی نیرو‌ها و ادوات جنگی از مرز‌های اوکراین توسط دولت روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان معتقدند حمله نظامی به کی یف محتمل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.