سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش معکوس برای پایان ساحل‌خواری در کشور؛ ۹۰ درصد سواحل شمال آزادسازی شد

قائم مقام سازمان جنگل ها می‌گوید ۹۰ درصد آزادسازی سواحل شمال انجام شده است و برای سواحل جنوب تا هفته آینده درصدی از آزادسازی ها اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - پس از گذشت ۱۴ سال از طرح آزادسازی سواحل، تصرف در حریم ۶۰ متری دریا از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی را شاهد بودیم که رئیس جمهور با قید فوریت تا ۲۹ بهمن به دستگاه ها برای آزادسازی سواحل تصرف شده مهلت داد. به دنبال آن مسئولان دستگاه های دولتی از جمله سازمان جنگل ها پیگیر تخلفات در این حوزه شدند.

طبق گفته مسئولان بخش اعظم سواحل شمال آزادسازی شده است، اما در سواحل جنوب به سبب وسعت مساحت، قرار گرفتن در حریم شهرها و تصرف توسط دستگاه های نظامی کار کمی سخت تر است.

با وجود آنکه ۴ هزار و ۹۱۰ کیلومتر سواحل در جنوب کشور است، از این رو اجرای قانون ۵۴ حریم ۶۰ متر دریا نیازمند اهتمام جدی دستگاه های مربوط است.

 بیانی قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بنابر آخرین آمار ۱۰۰ درصد سواحل استان گیلان، ۱۰ هکتار از اداره کل نوشهر و بخش اعظم اداره کل منابع طبیعی ساری آزادسازی شده است.همچنین در کل گلستان تصرفی نبوده و موضوع همچنان در حال پیگیری است.

طبق اعلام سازمان جنگل‌ها، چند مورد آزاسازی تصرف در اداره منابع طبیعی ساری و ۱۰ تا ۱۲ هکتار در اداره کل نوشهر باقی مانده است.

به گفته بیانی، در اداره کل منابع طبیعی بوشهر استان هرمزگان حدود ۴۰ درصد تصرفات توسط بخش خصوصی و بیش از ۵ مورد توسط دولتی ها انجام شده که آزادسازی باید صورت گیرد.

بیانی می گوید: یک سری سواحل استان جنوبی دست دستگاه های نظامی و ۳۸ مورد اسکله دست دستگاه های دولتی است که برخی از این ها مجوز قانونی دارند.

آمارها حاکی از ۳۶ مورد تصرفات در استان بوشهر است که به سبب افزایش مساحت نسبت به استان های شمالی، آزادسازی تصرفات اهتمام بیشتری نیاز دارد.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توجه به نگرانی تصرف مجدد سواحل، بحث آزادسازی از طریق تصاویر‌ماهواره ای رصد و پایش می شود تا این امر رخ ندهد.

طبق آمار سازمان جنگل ها، از لحاظ موردی بیشترین آمار تصرف در اداره کل ساری استان مازندران صورت گرفته است که اکثرا دولتی هستند و برای خصوصی ها پرونده تخلف تشکیل شده  که منتظر رای دادگاه هستند.

 در برخی تصرفات سواحل فنس کشیده اند و برخی جاها بحث احداث هم بوده که ساخت و سازها در حریم سواحل تخریب شده است.

بیانی گفت: آزادسازی سواحل جنوب همچنان در حال انجام است و قدری کار به دلیل تعیین تکلیف تصرفات در محدوده شهرها سخت تر است، اما پیگیری می کنیم که همانند شمال به نتیجه برسد.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری می گوید: ۹۰ درصد آزادسازی سواحل شمال انجام شده است و برای سواحل جنوب در حال بررسی اطلاعات هستیم و تا هفته آینده نمی توان درصدی از آزادسازی ها را اعلام کرد.

هشدار مراقبت از سواحل به استان ها پس از آزادسازی

نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در سنوات گذشته بواسطه عدم مراقبت و نظارت توسط بخش های خصوصی، دولتی و لشگری به نحوی به سواحل دریا دست درازی شده بنابراین نیاز است که پس از آزادسازی سواحل شمال و جنوب مراقبت های لازم به عمل آید تا تمامی آحاد جامعه از ظرفیت دریا و سواحل بهره مند شوند.

نظری گفت: با توجه به آنکه بازگشت محدودیت ها با قلع و قمع هزینه بر است، استان ها باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با وجود آنکه بازگشت محدودیت و بازگشت به وضعیت اول ممکن است به خوبی انجام نشود؛ از این رو از تکرار این مسائل توسط بخش دولتی و خصوصی باید جلوگیری کرد.

آزادسازی سواحل تا پایان سال به اتمام می رسد

نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دستور ریاست جمهور و ورود قوه قضاییه به این موضوع، اقدامات خوبی در بحث آزادسازی صورت گرفته و آزادسازی تصرفات تا شعاع ۶۰ کیلومتری سواحل در حال انجام است.

بسیاری از نمایندگان مجلس براین باورند که با توجه به آنکه قوانین سخت گیرانه ای که در ارتباط با منابع طبیعی وجود دارد، نیازی به قوانین جدید نیست و تنها بنابر تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور باید ضمن آزادسازی سواحل از دست درازی به منابع طبیعی جلوگیری شود.

نوروزی گفت: با توجه به آزادسازی سواحل در شمال و جنوب پیش بینی می شود که تا پایان سال اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم‌.

گرچه برخی مسئولان عدم اجرای قانون تشکیل سازمان توسعه دریا و  اهتمام دولت قبل بر اجرای آن را از دلایل ساحل خواری در کشور اعلام‌می‌کنند، اما با دستور رئیس جمهور مقامات و دستگاه های مربوط نسبت به رفع تصرف سواحل توسط بخش دولتی و خصوصی با قید فوریت ورود کردند که امید می رود پس از آزادسازی سواحل جنوب همانند شمال، بحث های نظارت مرتب صورت گیرد تا در آینده شاهد وقوع مجدد این امر نباشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
ایول
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
دیشب که اخبار نشون میداد کل حریم ۶۰ متری ساحل استان مازندران رو ازاد کرده بودن فقط انگاری ی ساختمان بود هنوز خراب نشده بود اینو کاخ
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
دیشب با هم درگیر بودن گزارشگر خبرنگار اقای حسینی بای که ازشون باهاشون صبحبت میکرد جواب گو نبود اصلا نگاری مشگل داشتن وای خدا چ خونه های خوشگلی کنار ساحل ۱۱ سال بود ساخته بودن و حالا بایستی خرابش می کردن صاحب الاچی های که همون دولت باش میگفت خراب نمیکنم اخی همش مال بیت المال چرو همون اول فکروشو نمیکنید اینا هنه ب ضرر کشور
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سواحل آزاد شده درست، وقتی جلوی سواحل در دست کسانی هست که عقب نشینی کرده اند ما از کدام طرف به ساحل برسیم؟ نه کوچه ای نه خیابانی .به این مسئله هم فکری شود.
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
با با جان چقدر دروغ میگین ..کجا آزاد شده از لب جاده یه راهی پیدا نمیکنی تا بری ساحل اصلا ساحل دیده نمیشه یه فنس رو برداشتن میگن آزادسازی خدا نگذره
بختیاری
۰۶:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
حریم سواحل طلایی اقیانوس کشور عزیزمان میبایست بیش از دویست تا پانصد متر باشد و با این ساحل خواری گسترده، مدیریت و حفظ حریم شوند و در این سواحل، تجارت و ترانزیت و گردشگری رونق بگیرد.
بی کار
۰۲:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
زمین خواری ، ساحل خواری ، رود خواری ، کوه خواری ، معدن خواری ، جایی مانده که خواری نشود؟ جایی هست که بشود بی مانع رفت؟ قدیم ها می گفتند سر به بیابان گذاشت ، الان فقط باید سر به قبر گذاشت اگر ارزانش پیدا بشود ، هر جا که می روی ، سیم خاردار و فنس و دیوار ، همه ارگان های دولتی و نظامی شدند مالک کوه و بیابان ، بیچاره کارمندهای حیوونکی ، چه کار کنند ، نه حقوق دارند و نه تفریح و نه بیمه. . .
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
کاش دولت شمارش معکوس میداد برای کاهش قیمت برنج گوشت مرع میوهِِِِ... ما پول نداریم نان بخوریم ازادسازی سواحل برای کی کدوم مردم میتونن برن مسافرت جز اقا زاده ها و 4 درصدی ها
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
آقا اشتباه نکنید
از دست ارگان ها آزاد میشن احتمالا برا اینکه چندتا کله گنده و آقازاده راحت تصرف کنن
نادر
۲۳:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
دست رییسی عزیز درد نکنه. به این میگن کار کردن. اونایی که فاز منفی میدن منظورشون فقط تخریب چهره پر کار رییسی هست
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مشکل زندگی مردم با آزاد سازی سواحل ،حل نمیشه.گرونی،رانت،اختلاس،احتکار،بیکاری،بیپولی،بی مسکنی و...،.رو حل کنید.سواحل با ویلا مال روسای دولتی بود،نه مردم عادی.
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
بورس چی شد؟
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
مگه پولی هم از بورس مونده که بریم ساحل گردی با ضرر80درصدی .
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام
حتما اون ۱۰ درصد هم مال اون ۴ درصدی هاست که جرات آزاد سازی اش را ندارید

مثل ساحل در تصرف شهرک خزر شهر فریدونکنار
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
قرار بود دولت ،مجلس و قوه ی قضائیه خیلی سریع به وضعیت بورس رسیدگی کنند ولی متاسفانه ماهها گذشته و خبری نشد!!!!!!!!!!!!!
اگه قرار باشه بورس و فرابورس هر روز قرمز و نزولی باشه ، دیگه رئیس و معاون و این همه دفتر و دستک که نیاز نداره!!!!!!!!!!
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
یعنی مشکلات مردم داره حل میشه با آزاد سازی ساحل
ما پول نداریم تا سر خیابون بریم چه برسه بریم لب ساحل.
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
از چی میسوزی؟ :)

چطور پول اینترنت برای نوشتن اینطور مضخرفات رو داری؟! D:

مشکل مملکت از شماهاست که دوست دارید بین مردم تفرقه راه بندازید!

امثال شما هیچ جایی تو این مملکت نداره.
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
از هیچی نمیسوزه واقعیت تلخه تحملش جناب ..برای خرج زندگی موندیم ..ویلا ها برای یه عده هستش که برای مملکت مثل شما ضرر میرسانن
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اقای ناشناس ۲۲:۱۸ این آقا درست میگه ولی شما حرف ادم رو متوجه نمیشی! تفرقه چیه چرا اراجیف میگی؟ حرف حق زده چرا کاسه داغتر از آشی! حتما جیبت پر پوله حال بی پولارو درک نمیکنی! درسته که میگن فقط گرسنه حال گرسنه رو درک میکنه! هیچ وقت ادم سیر حال اوم گرسنه رو درک نمیکنه! تو هم بجای این اراجیفت بهتره یکم درک کنی! اینقدر چاپلوسی و خودشیرینی نکن! همه ما ایرانیا مشکلات داریم باید صدامونو بشنون! این اقا که میگه پول ندارم سر کوچه برم به این معنی نیست که پول شارژ یا حتی خود کرایه رو نداره! بلکه منظورش تهی دست هست بفهم نفهم! دیگه از این توهینا به مردم نکن که تو هم به این بی پولی گرفتار خواهی شد!
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
کاربر۲۲۱۸ داری از جی میسوزی حقیقت تلخه؟خیلی کورکورانه داری پیروی میکنی
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مردم را سرکار گذاشتند که گرانی و فساد در حاشیه قرار بگیرد.این یه شگرده.
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خب میتونستن یه کار دیگه کنن مثلا بورس رو دستوری سبز کنن، چرا بیان با ساحل خواری مبارزه کنن!
باید با هر نوع فسادی مبارزه کرد... هیچ استثنائی نباید داشت
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
بورس رو دریابید نابود شدیم
شورابی
۱۹:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام محاکمه همه کوخنشینان در ساحلها
علی
۱۸:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
باسلام اخه الان دغدغه مردم ازا د سازی سواحله یامعیشت شان مردم باکدام پول برن دریا دست بردارید دولت خودش خلاف میسازه خودش خراب میکنه ماهم سرکاریم
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام عزیزان
آزادی ساحل بسیار ارزشمند است ولی با آزادسازی هم باتوجه به فنس کشی ها از ۶۰ متر به بعد ساحل که دوباره انجام می شود مردم راهی به ساحل ندارند لطفا راهی برای مردم بازکنند.
حامد
۱۶:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اسم: آزاد سازی ساحل
نتیجه: 60 متر از ساحل آزاد شد.
دید با نگاه واقعی: بعد از 60 متر ساختمان های مراکز دولتی و شخصی وجود دارد که امکان عبور برای افراد عادی به مناطق آزاد سازی شده وجود ندارد.
نتیجه واقعی: آزاد سازی برای تمامی کسانی ملک داشتن انجام شده و دیگه هر کسی بعد از 60 متر مالک بوده میتونه تو تمام اون مناطق راحت رفت آمد کنه ولی مردم عادی هنوز امکان حضور در این مناطق رو ندارن.
پس لطف کنید از بزرگنمایی دروغ های بزرگ دست بکشید. یکی تو کامنت ها رئیس جمهور قبلی رو مسخره کرده بود، بله ایشون افتضاح عمل کرده بودن ولی حداقل حقیقت رو وارونه جلوه نمیدادن.
اگه فکر میکنید اشتباه میکنم کافیه یه لطف کنید و ویدیو و تصاویر موجود تو همین سایت رو ببینید متوجه میشید از کنار خیابان راهی برای عبور به ساحل وجود نداره.
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
قانون قدرت بازدارندگی نداشته باشد طغیانگری ها در هیچ عرصه ایی پایانی متصور نمیتوانبود ! و بعدازمدتی دوباره همین آش وهمین کاسه است
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
جوک با حالیه شما بگید میشه ماهم میگیم میشه
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییس جمهور محترم.خوبه مافیای خودرو را فراموش کرده اید و فکر شن های لب دریا افتاده اید.
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مسیولین در کاخ و مردم در کوخ بعد 43 سال چه خوب سیر شدید
هادی
۱۴:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اشتباها 60 کیلومتر درج شده
بختیاری
۱۳:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
#آزادسازی اگر با آباد سازی همراه باشه خوبه و اینکه #راه دسترسی به سواحل برای همه باز شود.
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خیلی عالی
ان شاء الله آزادسازی رودخانه ها
گرگلی
۱۱:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
آزادسازی حریم شصت متری در بیشتر طول سواحل مشکل دسترسی عمومی به ساحل دریا را حل نمیکند .چرا که بیشتر طول ساحل خزر توسط اشخاص و سازمانها سد معبر شده وامکان ازادانه تردد مردم را مختل نموده است .باید اقدام تکمیلی در جهت گشایش این موانع ساختگی انجام شود تا آزاد سازی سواحل معنی پیدا کند.
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
واقعأکه. شما8سال دستاوردهای علی برکت الله رو نابودکردید
بختیاری
۱۳:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
همچون برجام !!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
دولت وظیفه خود را فراموش کرده ومردم دچار مشکل معیشتی هستند و وظیفه قوه قضاییه را انجام میدهند
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کاش اون روزی بیاد که شمارش معکوس برای بهبود وضع اقتصادی کشور و رفاه مردم برسه. این چند هفته جوری تو خبر ها راجبه ساحل خواری و... گفته شده که هر کی ندونه فکر میکنه مشکل اصلی و اولویت اصلی کشور این مشکل بوده
صابر
۱۱:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تا فاصله ۶۰ متری ساحل هیچ سازه مسکونی و تجاری و ..... نباشد و بطور آزاد در اختیار مردم باشد.
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
آزادسازی سواحل = رونق شدید گردشگری و تنفس مردم
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تا وقتی که رشوه و پول باشه دوباره میسازن بفکر اشتغال باشید
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
این ساحل خواری مربوط به امسال و پارسال و ۵ سال قبل نبوده ، بلکه مربوط به اوایل انقلاب که هاشمی رفسنجانی از خدا بی‌خبر رئیس جمهور و به قولی همه کاره مملکت بودند ، انجام گرفته .
همه ی مشکلات از اختلاف طبقاتی، اختلاس و تبعيض گرفته تا تورم و بیکاری ، گرانی ، کاهش ارزش پول ملی، ساحل خواری ، جنگل خواری و ....... همه و همه از زمان مدیریت ناکارآمدی وی صورت گرفته.
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش به جای پیگیری ساحل خواری پیگیر اشتغال جوانان و سفره مردم می شدین.اینها رو که میشه دوباره ساخت
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کلا حرف بزنید
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اگه مشکلی با هیچ نوع فساد نداشته باشی پس نباید ایراد بگیری
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
دولت یک فکری هم به کوه خاری بکند در شهرستان جهرم که اب چاه ها به به بیش از ۵۰۰متر ریسده افرادی سود جو کوه های اطراف باغ خود را به تصرف در اوردن وهم راه را بر کوه نوردان بسته اند وهم طبیعت را خراب کردن وبعضی ها زمینها وکوه ها را به قیمت گزافی به فروش می رسانن لطفا صدای ما را به اقای رئیسی ومسولان برسانید
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
عالی
عمار
۰۷:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر دولت محترم منتخب مردمی و قوه قضائیه محترم عدالت گستر مردمی و مجلس شورای پیگیر مردمی باد انشاءالله همه مشکلات و مصائب و ضعفها در حکومت ایران اسلامی با همین سرعت انقلابیگری خردمندانه مقتدرانه قدرتمندانه عادلانه خداپسندانه حل فصل گردند و انشاءالله پس از آزاد سازی کامل همه سواحل دریایی شمال و جنوب کشور و حاشیه های رودخانه ها و جلوگیری از جنگل کوه تپه خواران و دشت صحرا کویر خواران همه باید برای ایمن سازی و و رفاهی بهداشتی سازی و امنیت سازیش به دست محیط بانان محیط زیست و پلیس مقتدر و قدرتمند خردمند تیزبین مدافعان نظم امنیت و شهرداران آن مناطق مستمر احیاء شود تا آحاد ملت که برای تفریح و گردشگری و ورزش و ماهیگیری به این اماکن طبیعی خودشان می روند هم از امکانات ایمنی بهداشتی رفاهی خوب برخوردار باشند هم از امنیت خوب برخوردار باشند و صنعت پر درآمد توریست خارجی نیز احیاء می شود چرا که اگر پس از آزاد سازی این مناطق بدون مدیریت و بدون مسئولیت و بی تفاوت و بدون رسیدگیهای پیگیر رها شوند این اماکن طبیعی زیبا و جذاب و دیدنی می افتد دست محل زباله ریزی مختلف در این اماکن و ارزش طبیعت زیبای جذاب گردشگری و تروریستی ایمن و با امنیت و دارا بودن رفاه بهداشتی خود را از دست خواهد داد خواهشا مستمرا با برنامه ریزیهای مدبرانه به این مناطق آزاد سازی شده رسیدگیهای مجدانه کنید برای رفاه و ایمنی و امنیت حال آحاد ملت ایران اسلامی عزیزمان که به این مناطق جذاب طبیعت گردی می روند در جای جایش امکانات ایمنی امنیتی رفاهی فروشگاهی مختلف و سرویسهای بهداشتی همراه با خدمه و سطلهای زباله کار گذاری شود تا آحاد ملت که به این اماکن می روند امنیت و ایمنی و رفاه و بهداشت سلامتی داشته باشند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ان شاءالله اصله
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
شکمت خیلی سیره.
میثم تمار
۰۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
خداوند جان و خرد بهت عقل بده
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ساحل خواری رو درست کردین،جنگل خواری که هزاران هکتار درخت و جنگل و طبیعت که نابود شده رو چطوری میخواین آزاد کنید ؟میتونید برگردونید مثل روز اول؟هان؟ و دریا خواری که منابع دریایی رو نابود کردین چی؟
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مگه اینا نابود کردن؟
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
از یه جا باید شروع می شد دیگه استارت کار رو دولت رئیسی زد ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست
علی محرابی لیشتر
۰۶:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خداوکیلی به فکر معیشت باشید که اگه به این معضل رسیدگی نشه باید به فکر آدمخواری باشید.
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
هرجیزی جای خودش آدم خوار اسرائیلی
علی محرابی لیشتر
۲۲:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اسرائیلی بی هویت منم یا تو که به صورت ناشناس پیام میدی .امثال شماها رو خوب میشناسم که از روی شکم سیری حرف میزنید و هیچ جنبش یا انقلابی مدیون شماها نیست ولی خانواده بنده با تقدیم شهید و جانباز و تعداد زیادی ایثارگر دین خود را به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ادا کردیم. پس کمی بیندیش و حرف بزن
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا که
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
با چنگل خواری چیکار می کنید ؟
با کوه خواری ؟
با زمین خواری ؟
با رانت خواری ؟؟؟؟
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
فقط 100 درصد قابل باوره
والا روز از نو روزی از نو