قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مساحت سواحل تصرف شده در جنوب بیشتر از شمال کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بیانی گفت: در استان های شمالی و جنوبی کشور در حال پیگیری آزادسازی سواحل هستیم که  در استان های هرمزگان و بوشهر اقدامات بیشتری باید انجام شود چرا که از لحاظ مساحت سواحل اشغالی در جنوب کشور بیشتر است.

به گفته  قائم‌مقام معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها بحث آزادسازی سواحل ابتدا در اداره کل منابع طبیعی نوشهر اتفاق افتاد و در اداره کل مازندران قسمت ساری ادامه پیدا کرد.

پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل، مسئولان سازمان جنگل ها به همراه معاون رئیس جمهور بازدیدهای مختلفی از چند اراضی دولتی داشتند.

با وجود گذشت ۱۴ سال از طرح آزادسازی سواحل، تصرف در حریم ۶۰ متری دریا از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی رخ داد که اخیرا رئیس جمهور نسبت به رفع این تصرف ها با قید فوریت تاکید کرده است.

پیش از این امکان پیگیری قضایی تخلفات دستگاه های دولتی در این زمینه وجود نداشت که با دستور رئیس جمهور این اتفاق افتاد. البته به گفته بیانی در برخی موارد فنس ها از یکدیگر باز و جمع آوری شدند و بحث احداث مطرح نبود‌‌ه است.

بیانی گفت: در این قضیه، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات کل  در استان ها پیگیر هستند تا به  رعایت حریم ۶۰ متری از دریا برسیم.

طبق دستور رئیس جمهور، دستگاه ها  تا ۲۹ بهمن برای آزادسازی سواحل تصرف شده مهلت دارند.

ساحل‌خواری در جنوب بیشتر از شمال کشور است

طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال کشور یعنی (استان‌های گیلان، مازندران و گلستان) است. از این میان ۴ هزار و ۹۱۰ کیلومتر آن برای استان‌های جنوبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ماشالله
چشممون روشن
نمیدونم چرا ایران فقط مال و دارایی بعضیهاست اون زمان شاه که خدا لعنتش کنه هم خودشو هم خانوادشو با اون زن کلفتش فرح تازه به دوران رسیده اینم این دوره که خودتون دارید میبینید چه خبره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
شمال که رفتیم برای دیدن رنگ دریا باید شانس بلند داشته باشی و کلی وقت صرف کنی تا از لا به لای کوچه های مسدود دریا رو ببینی ولی در بند عباس صد درصد ساحل قابل دسترسی و قابل مشاهده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره متاسفانه. دولت های بی عرضه هم هیچکاری نمیکنن و وضعیت روز به روز برای مردم بدتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
عجب مملکتی داریم مگه ساحل خوارها شبانه ساحلها رو میخورن عدم اجرای قانون هست جنابان چند سال طول کشیده تا این ویلاها ساخته بشه ..خود شما بی کفایت هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
نوش جون دلالاو وکاخ نشینان ودزدان دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لطفا یکسر به حریم رودخانه برغان کرج بزنید افتضاع هست از بس خر تو خر هست اصلا رودخانه ای نمونده همه رو گرفته تو رو خدا به داد این رودخانه برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
صد برابر شماله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
جلو کوه خواری ها را هم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام ،

کار را با تخریب خانه رئیس علی دلواری شروع می کنیم .
آخرین اخبار