سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یازدهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه؛

شعار مردم بحرین: در راه حق متحد هستیم

در یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین موج جدید اعتراضات بار دیگر در این کشور آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- خیزش مردمی بحرین یا  همان انقلاب ۱۴ فوریه با مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها، اعتراضات و خواسته‌های مدنی در این کشور آغاز شد که همزمان با «بیداری اسلامی» در سایر کشورهای عربی بود که از سال ۲۰۱۰ به راه افتاده بود و به یکی از خیزش‌های جهان عرب تبدیل شد. 

در یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین موج جدید اعتراضات با شعار «در راه حق متحد هستیم» از روز یکشنبه، سیزدهم فوریه آغاز شده است.

شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در سالگرد این انقلاب گفت: تحرکاتی که آغاز آن فوریه ۲۰۱۱ بود بر اثر واقعیت کلی سیاسی و حقوقی در زمینه‌های به شدت وخیم دینی، مدنی، اجتماعی‏، فردی، معیشتی و فرهنگی و بر اثر سیاست رسمی ظالمانه روی داد. این واقعیت بود که به شکل گیری مطالبات و تحرکات مردمی منجر شد که آغاز آن مشخص است‎؛ اما پایان آن صرفا با تحقق این مطالبات و احقاق آنچه حق است و باطل کردن آنچه باطل است‏، صورت می‌گیرد.

از سال ۲۰۱۱ بیش از بیست هزار بازداشت ظالمانه به علل سیاسی رصد شده است. از این میان، بیش از ۱۷۰۰ کودک و بیش از ۳۰۰ بانو بازداشت شده‌اند. شمار کسانی که هدف شکنجه قرار گرفته‌اند، هزاران تن بوده و بیش از ۸۰۰ تن تابعیت خود را از دست داده‌اند.

نهاد‌های حقوق بشری می‌گویند علل شهادت شماری از شهروندان مبارز بحرینی، محرومیت از درمان و شکنجه در زندان بوده است.

همه این اعتراضات در حالی است که از سال ۲۰۱۴ تظاهرات فراگیر در بحرین ممنوع است اما اکنون یازدهمین سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
و حق با شماست ... سرنگونی ال خلیفه نزدیک است