سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵.۵ تن مواد غذایی فاسد در مهاباد امحا شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۵.۵ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی در این شهرستان امحا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- بهاء الدین حسینی گفت: ۵.۵ تن از مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان در این شهرستان امحا و از بین برده شد.

وی گفت: این مواد غذایی فاسد شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز برخی دیگر از اقلام بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

حسینی گفت: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۱۸ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی سیار با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شهرداری براین مراکز در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد و یا سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده جمله ساخت ایران است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.