سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش کیفیت آموزش مجازی با توجه به اختلال اینترنتی

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم گفت: فشار روانی بر جامعه دانشگاهی با کندی سامانه مجازی افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  علی اکبر صفوی درباره وضعیت بستر اینترنتی در آموزش مجازی گفت: جامعه دانشگاهی از اختلالات اینترنت در طول چهار الی پنج ماه اخیر گلایه داشته است و از این موضوع برای نحوه برگزاری کلاس‌های الکترونیکی و انتخاب واحد هم رنج می‌برد.

طبق گفته مسئولان آموزش عالی، ظرفیت مصرفی کشور در بستر اینترنتی با اختلاف روبه‌رو شده و کیفیت سرویس‌دهی‌ها پایین‌تر آمده است. این مشکل در طول چند ماه اخیر وجود داشته و در بازه زمانی امتحانات هم دردسر ساز شده است.

او گفت: اختلال در بستر اینترنتی باید در حوزه وزارت ارتباطات پیگیری شود و اختلال در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته زیاد و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است.

کارشناسان معتقد هستند که بیشتر دانشجویان امکان حضور در یک کلاس درس مجازی را ندارند؛ چرا که برای مصرف اینترنت از چندین خدمات دهنده سرویس می‌گیرند؛ بنابراین معضل تنها از طرف یک خدمت دهنده و یک سرویس نیست و به صورت سراسری وجود دارد.

او گفت: با ایجاد اختلالات اینترنتی، میزان استرس و فشار روحی که به دانشجو، استادان، مدیریت دانشگاه و کارشناس‌های فنی وارد می‌شود بسیار زیاد خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
۲۱:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
ظرفیت دانشجویان پزشکی در سال را 100 برابر کنید
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام خدمت باشگاه خبرنگاران جوان. همانطور که میدانید کرونا با این جهش های رو به رشد، قرار نیست حالا حالا ها بره. پس این ترم هم احتمالاً تا آخر مجازیه. پس لطفاً یه پیگیری کنید که وزارت ارتباطات مثل ترم قبل، چند گیگ اینترنت رایگان به دانشجو ها بده تا فشاری از این جهت روی دانشجو ها نباشه یا کمتر بشه. با تشکر
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
پسر من صبح به من میگه آیا میتونی برا فلان روز گواهی بگیری میگم چرا میگه چون نتونستم برم سر جلسه برام صفر رد کردن میگم مگه غیبت رد نمیکنن میگه نه صفر میذارن و کلی معدل رو میکشن پایین این چیزا قوانین وزارت علومه
گفتم پس معلوم شد چرا با اینهمه دانشمند یه نوبلم نمیتونیم بگیریم چون خانه از پای بست ویران است