سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ روستا سیاست کلی نظام است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های کلی نظام حفظ روستاست ، وقتی که روستای تولید کننده را به شهر ملحق کنیم به مصرف کننده تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی گفت: سیاست‌های کلی نظام حفظ روستاست برای حل مشکل نباید بلافاصله به سراغ الحاق روستا برویم.

امروز نشست خبری نماینده مردم همدان و فامنین با اصحاب رسانه برگزار شد.

او در ادامه گفت: وقتی که روستای تولید کننده را به شهر ملحق کنیم به مصرف کننده تبدیل می‌شود و در نهایت روستای الحاق شده به حاشین‌نشین تبدیل می‌شود که این مسئله با مسائل فنی و قانونی کشور سازگاری ندارد و باید ظرفیت‌های دیگر را نیزدر نظر بگیریم.

فلاحی گفت: در الحاق بعضی از زمین‌ها به شهر هم بحث وجود دارد ودرباره این موضوع از لحاظ رفع تعارض بحث‌هایی وجود دارد.
او در ادامه گفت: به دلیل کمبود مسکن و زمین در همدان از سال‌های گذشته تاکنون هم در خصوص خرید و فروش مسکن و هم اجاره با افزایش زیادی مواجه بوده ایم به طوری که رقم افزایش با شهر تهران برابری می‌کند و این برای شهری که درآمد زایی آن پایین است زندگی برای مردم را دشوار می‌کند.

او گفت:برای رفع این مشکل تلاش‌های زیادی صورت گرفته از جمله تامین زمین برای مسکن ملی که در این زمینه اقداماتی انجام شده تا این دغدغه رفع شود.

او گفت: طرح ۶۷۰ هکتاری که با مشکلاتی مواجه بود با تلاش استاندار و راه و شهر سازی حل شده ودر حال پیگیری ست که امیدواریم ثبت نام‌ها شروع شده و مسکن متقاضیان هم تامین شود.

نماینده مردم همدان در ادامه گفت: در خصوص برخی مناطق دچار مشکل هستیم که باید تعیین تکلیف شوند به طور مثال در قسمت حسن آباد، قاسم آباد که مهاجران در آنجا مستقر هستند امکانات زیر ساختی شهرداری و امتیازات آن‌ها مشکل دارند که این وضعیت باید از سوی مسئولین اجرایی هر چه سریعتر مشخص و تعیین تکلیف شوند.

تصویب قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی بزودی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی هفته آینده تصویب می‌شود.

او گفت: قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور وجود دارد و صاحبان پیام رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در این طرح ما به دنبال ساماندهی هستیم و نمی‌خواهیم فیلتر کنیم و تا هنگامی که زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.

فلاحی در خصوص حمایت از جمعیت خانواده هم گفت: قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده خدمت خوبی به جوانان در تسهیل ازدواج و فرزندآوری با سیاست‌های تشویقی است و در این باره هم خیلی وقت گذاشتیم.

او گفت: ما در این طرح به دنبال این بودیم که غربالگری اجباری نباشد و بیان کردیم چرا باید روزی سه هزار سقط جنین در کشور صورت بگیرد؟ ممنوعیت فروش ابزار پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها دستور یک پزشک است و تصمیم مجلس نیست که من پاسخگو باشم.

کارخانه بازیافت هواپیما مشکل زمین دارد

نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  گفت: ساخت کارخانه بازیافت هواپیما مشکل تامین زمین دارد و باید شهرداری و مسکن و شهرسازی تعیین تکلیف کنند.

فلاحی ادامه داد: این طرح ۹۰ هکتار زمین لازم دارد و سومین مرکز بازیافت هواپیما در جهان است و باید زیرساخت فراهم شود، چون اگر ساخته نشود ممکن است جابه جا شود و امتیاز آن به استان دیگری داده شود.

او در ادامه گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان تصویب شده و این طرح پس از بررسی در کمیسیون آیین نامه داخلی به دستور کار صحن برگشت، اما الان ۲۰ طرح و لایحه در دستور کار است و فرصتی برای بررسی آن نشده‌است.

فلاحی در ادامه گفت: همه معتقد به شفافیت آرا هستند، اما همه کار‌ها با شفافیت آرا شفاف نمی‌شود و برخی به طرح ایراد می‌گیرند، چون معتقدند که کامل نیست.

نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتصاب مدیران من مسئولیت شرعی و قانونی هیچ مدیری را نمی‌پذیرم و حتی اگر چینش مدیران ضعیف باشد صدای ما بالا می‌رود.

او گفت: برای رفع مشکلات طرح کنار گذر غربی همدان و حل مشکل بحران آب در استان اقداماتی انجام شده و قرار است در سفر رئیس جمهور به همدان در لیست مسائل اولویت دار همدان به ایشان ارائه شود.

فلاحی گفت: پیگیری پرداخت سهم آلایندگی نیروگاه شهید مفتح به شهرستان‌های فامنین، کبودراهنگ و روستاهای آن و عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه از جمله معضلاتی ست که پیگیری کرده ایم و تا حدودی هم  به نتیجه رسیده ایم.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.