سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

۴۵ هزار خانوار در کرمانشاه زیر پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی به شکل دستگاه حمایتی و تخصصی در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه فعالیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرحناز محمدی در نشست خبری اداره کل بهزیستی کرمانشاه که  در سالن جلسات اداره بهزیستی و با حضور خبرنگاران به صورت فضای مجازی در اسکای روم برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام دهه فجر، گفت:  ۴۵ هزار خانواده در استان کرمانشاه زیرپوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر و ۲۹ هزار و ۹۶۰ نفر در حوزه توانبخشی و ۶ هزار و ۵۴۰ نفر در حوزه اجتماعی از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

غالب فعالیت‌های تخصصی با کمک شرکای اجتماعی، مراکز دولتی و نظارت همکاران در بخش دولتی انجام می‌شود و ۴۰۵ مرکز غیردولتی و ۱۱۶ انجمن و مؤسسه با مجوز بهزیستی در حال فعالیت در استان کرمانشاه هستند.

 در حوزه پیشگیری در بهزیستی کرمانشاه در قالب فعالیت‌های پیشگیرانه سطح ۱ و ۲ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معلولیت‌ها آموزش‌های پیش از ازدواج مداخله‌های قبل از طلاق، پیشگیری از اعتیاد آموزش در محیط‌های کار و در مقاطع مختلف آموزشی با همکاری آموزش و پرورش خدمات‌رسانی می‌کند.

در بخش درمان اعتیاد و توانبخشی، ارائه خدمات به سالمندان در مراکز شبانه‌روزی و روزانه، خدمات معلولین به صورت شبانه‌روزی و روزانه در مراکز حرفه‌ای، پرداخت حق پرستاری برای بیماران ضایعه نخاعی، توانمندسازی خانواده‌های بدسرپرست و خانواده‌هایی که زنان سرپرست آن هستند، اقدامات لازم در سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

 توانمندسازی فرزندان خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، اقدامات لازم به شکل فعالیت‌های مداخله‌ای با خط تلفن ۱۲۳، اورژانس اجتماعی، مراکز آموزشی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان بهزیستی کرمانشاه است.

 دغدغه اصلی این معاونت در بهزیستی، کمک به تأمین مسکن مددجویان و ایجاد اشتغال برای مددجویان است و راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی که باعث ایجاد تحول عظیم در بهزیستی شده از جمله اقدامات مثبت این سازمان در استان کرمانشاه است.

یکی از مشکلاتی که در ارائه خدمات‌رسانی به مددجویان در بهزیستی کرمانشاه وجود دارد، مراجعه مددجویان به اداره بهزیستی است که این مراجعه باید به مراکز بهزیستی در سراسر استان انجام شود تا خدمات مناسب به مددجویان ارائه شود.

انتهای پیام/ ط.پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.