سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاش در مسیر توسعه، تحقق آرزو‌های دیرینه مردم است

اجرایی شدن ۲ پروژه شاخص آبرسانی و گازرسانی در دهه فجر نشان دهنده قرار گرفتن شهرستان خاش در مسیر توسعه و تحقق آرزو‌های دیرینه مردم این شهرستان با عنایت ویژه رییس جمهور و دولت سیزدهم است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مردم شهرستان مرزی خاش از گذشته‌های دور تاکنون چشم انتظار اجرای پروژه آبرسانی از کارواندر به خاش بوده و هم اینک پس از گذشت سالها، دولت سیزدهم عزم خود را جزم و با اجرایی کردن پروژه‌های زیربنایی نوید توسعه و پیشرفت منطقه را داده و مردم را به آینده و حمایت‌های ویژه دولتمردان امیدوار کرده است.ییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های پتروشیمی کشور دستور گازرسانی به شهر خاش را دادند و الحمدلله با دستور آیت الله رییسی عملیات اجرایی گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش آغاز شد این در حالیست که کار اجرای شبکه گازرسانی به شهر خاش نیز در سال ۹۸ انجام شده بود.
عملیات اجرایی فاز نخست پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش با اعتبار اولیه سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال طی مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات استانی و محلی خاش آغاز شد.
استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه به طول ۷۲ کیلومتر و با دبی آب ۴۵۰ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود که ۳ ایستگاه پمپاژ و مخازن ۲۱ هزار مترمکعبی ذخیره آب دارد.

حسین مدرس خیابانی گفت: بهره مندی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از آرزو‌های دیرینه مردم خاش بوده و سالیان طولانی انتظار کشیده اند که خوشبختانه اینک با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم شاهد اجرایی شدن این پروژه هستند.

او گفت: الحمدالله در سفر به شهرستان خاش شاهد آغاز عملیات گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش و بهره برداری از طرح روستا بازار و زمین چمن مصنوعی بودیم.

 زمین چمن مجموعه ورزشی شهدای گمنام با حضور برخی از مقامات وزارتخانه ورزش و جوانان و مسوولان استانی، نمایندگان مردم خاش و سراوان در مجلس و امامان جمعه و بزرگان و معتمدان و جوانان و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت : طرح روستا بازار فرصتی ارزشمند برای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال برای مردم بوده و توصیه می‌کنیم اینگونه بازار‌ها در سطح استان با نگاه حمایت از تولیدات داخلی افزایش پیدا کند.

مدرس خیابانی   در مراسم آغاز گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد اظهارداشت: این پروژه دارای ۳۵۰ کیلومتر خط توزیع و تغذیه، پنج ایستگاه تقلیل فشار پنج و ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت بوده و برای اجرای آن ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

او گفت: شرکت گاز استان فارس به عنوان استان معین مجری پروژه بوده و ۱۵ هزار خانوار با اجرای این پروژه از گاز شهری بهره‌مند خواهند شد.
وی بیان کرد: در سال ۹۸ نیز ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز در شهر خاش با چهار ایستگاه اجرا شده است.
فرماندار خاش نیز گفت: خدمات دولت سیزدهم برای مردم این شهرستان ماندگار بوده و بسیار خوشحالیم در این دولت پروژه شاخصی مانند خط انتقال آب از کارواندر به خاش اجرایی و عملیاتی شده و مردم این شهرستان با محقق شدن آرزوی دیرینه شان می‌توانند از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
صاحب گل صالحی افزود: گازرسانی به شهرستان خاش نیز نعمتی بزرگ بوده و یقینا در کنار استفاده‌های خانگی، سایر بخش‌ها مانند صنعت از این نعمت برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگ و شاخص راه آهن و راهسازی نیز در این شهرستان پیشرفت‌های خوبی دارند، اما از دولتمردان انتظار داریم جاده خاش به زاهدان و ایرانشهر و جاده دسترسی به مرز و ایجاد بازارچه مرزی مورد توجه مسوولان قرار گیرد و با سرعت بیشتری به پایان برسند.
اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، تفتان و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش یک دستاورد بزرگ برای مردم و نظام اسلامی محسوب و در آینده نیز به عنوان یک پروژه ماندگار از آن یاد می‌شود که نتایج ارزشمند معنوی و اجتماعی در زندگی مردم خواهد داشت.
وی از نگاه بلند دولت و حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان و مقامات استانی و مدیران شرکت آب و فاضلاب کشور و استان برای تحقق یکی از آرزو‌های دیرینه مردم قدردانی کرد.
امام جمعه خاش هم گفت: در دولت مردمی و انقلابی پروژه‌هایی در این شهرستان کلید خورده که مردم منطقه سال‌ها چشم انتظار اجرایی شدن آن‌ها بوده اند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: اختصاص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای جاده دو بانده خاش به زاهدان و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگ گاز و آبرسانی به مردم منطقه امید می‌دهند، اما انتظار ما از دولتمردان این است که جاده‌ها زودتر دوبانده شوند و از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز حمایت صورت پذیرد.

امام جمعه اهل سنت خاش هم با گرامی‌داشت دهه فجر گفت: ما هر چه داریم از برکات این نظام و ایام پیروزی انقلاب اسلامی است.

مولوی محمدعلی شهنوازی گفت: دسترسی به نعمت آب آشامیدنی و گاز و راه مناسب و راه آهن و ... از آرزو‌های دیرینه مردم بوده و خوشحالیم در این دولت شاهد تحقق وعده‌ها هستیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.