سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:

مجوز سازمان های مردم نهاد در اصفهان نیاز مند بازنگری است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از چندین مرجع صادر می‌شود که این رویه نیازمند بازنگری و تجدید نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مسعود مهدویان فر امروز در جلسه تعامل و هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان به فعالیت یک هزار و ۷۰۰ سمن در استان اصفهان، اشاره کردو گفت: اصفهان، کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، آران و بیدگل، شاهین شهر ومیمه دارای رتبه‌های نخست فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در مقیاس کل استان را دارا هستند.

مجوز سازمان‌های مردم نهاد از مراجع مختلفی از جمله سازمان امور جوانان، موسسات فرهنگی، استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی صادر می‌شود که خود این مساله خلاء زیادی ایجاد کرده که نیاز به بازنگری دارد.

او می‌گوید به دنبال وضع اولین قانون فعالیت برای تصمیم سازی این نهاد‌ها به طور مدون هستیم که البته از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین قانون اقداماتی صورت گرفته است.

هم اینک قوانین مالیاتی، بودجه و برنامه هفتم توسعه در حال تدوین و نگارش است که فرصت مناسبی است؛ نمایندگی خیریه‌ها با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظرات اصلاحی قوانین مالیاتی خیریه‌ها را بیان کنند.

مهدویان فر گفت:در آینده نیز جلسه آموزشی برای خود مدیران یا حسابرسان خیریه‌ها برگزار می‌شود تا اصلاح اساسنامه، تمدید مجوز‌هایی که فاقد تاریخ است به روز رسانی شود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.