سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش هزار سرباز انگلیسی برای کمک به اوکراین

هزار سرباز انگلیسی برای ارائه پشتیبانی در صورت بروز یک بحران انسانی ناشی از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوانلندن اعلام کرد پیش از دیدار بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با رهبران ناتو، هزار سرباز انگلیسی برای ارائه پشتیبانی در صورت بروز یک بحران انسانی ناشی از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون به بروکسل و ورشو، پایتخت‌های بلژیک و لهستان خواهد رفت تا بر لزوم پایبندی به اصول ناتو تأکید کند و در حالی که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرز اوکراین جمع‌آوری می‌کند، درمورد راه‌هایی که انگلیس می‌تواند از ناتو حمایت نظامی کند، بحث خواهد کرد.

رویترز نوشت سفر جانسون یکی از موج‌های دیپلماسی بین‌المللی است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اوایل هفته با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است هفته آینده در کنفرانس امنیتی مونیخ با متحدان و شرکای آمریکا دیدار‌های حضوری داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز وزیر امور خارجه و وزیر دفاع انگلیس نیز قرار است این هفته برای گفت‌وگو با همتایان خود به مسکو بروند.

جانسون در بیانیه‌ای گفته است: «انگلیس همچنان در تعهد به امنیت اروپا تزلزل‌ناپذیر است. به عنوان یک اتحاد، اصولی وجود دارد که بر اساس آن‌ها سازش نخواهیم کرد.»

انگلیس روز دوشنبه پس از اعزام ۱۰۰ سرباز در سال گذشته برای کمک به بحران مهاجران در مرز خود با بلاروس، اعلام کرد که ۳۵۰ سرباز دیگر را به لهستان اعزام خواهد کرد.

دفتر جانسون روز چهارشنبه مدعی شد هرگونه تهاجم نظامی بیشتر روسیه به اوکراین احتمالاً باعث جابه‌جایی اجباری گسترده مردم در مرز‌های اروپا خواهد شد و کشور‌هایی مانند لهستان و لیتوانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که جانسون همچنین با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره پیشنهاد انگلیس برای تقویت دفاعی این ائتلاف، از جمله افزایش ۲ برابری نیرو‌ها در استونی، جت‌های جنگنده بیشتر «راف» (RAF) در جنوب اروپا، و دریانوردی کشتی‌های گشتی «ترنت» و «تایپ» گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی از برگزاری رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس ابراز نگرانی کردند و گفتند این فعالیت‌ها به تشدید بحران اوکراین می‌انجامد.

کشور‌های غربی روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می‌کنند و مسکو چنین اظهاراتی را رد می‌کند. به گفته مسکو موضوع «تجاوز روسیه» در مطبوعات وفادار به واشنگتن، بهانه‌ای برای ارسال سلاح‌های ناتو به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.