سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول فنی شرکت بایر افلاک ازنا:

پنج قلم داروی دامی در لرستان بومی سازی شد

مسئول فنی شرکت بایر افلاک ازنا گفت: پنج قلم داروی دامی محلول‌های تزریقی و موضعی برای اولین بار در کشور توسط این شرکت بومی سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد- محمد شیخی مسئول فنی شرکت بایر افلاک ازنا گفت: اکنون یکصد قلم داروی دامی در این شرکت تولید می‌شود و ظرفیت افزایش تا ۲۵۰ قلم هم وجود دارد.

شیخی گفت: همچنین سه داروی تزریقی دامی که در انحصار شرکت‌های بزرگ داروسازی دنیا بوده اکنون به همت دارو سازان لرستانی بومی سازی شده و به تولید انبوه رسید است.

او گفت: این دارو‌ها شامل سوسپانسیون ۴۸ درصد برای مبارزه با بیماری‌های عفونی و محلول‌های تزریقی هلمی تل و بایو کلومکتین برای مبارزه با بیماری‌های انگلیسی می‌باشد، همچنین متخصصان توانمند این شرکت توانستند پماد مستی لست را که دانش فنی آن تنها در اختیار انگلیسی‌ها بود، تولید کنند.

مسئول فنی شرکت بایر افلاک ازنا  گفت: به دلیل قیمت پایین این دارو در کنار کیفیت بالای آن، توانستیم بازار را در دست گرفته و با نمونه مشابه انگلیسی رقابت کنیم همچنین دارو از زمان تولید تا خروج تمام مراحل آزمایشگاهی و کنترل کیفیت را طی می‌کند.

شیخی گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون عدد دارو توسط شرکت بایر افلاک ازنا ساخته و جهت توزیع در داخل و خارج کشور تحویل می‌شود.

او  گفت: بخش تولید دارو‌های انسانی این شرکت نیز در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع در دست ساخت است که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

۱۰ شرکت داروسازی در لرستان فعال است که علاوه بر تامین داروی مورد نیاز کشور سالانه ۶ میلیون دلار دارو به ۲۰ کشور جهان صادر می‌کنند، هم اکنون دارو‌های ویال تزریقی مایع، پنی سیلین، مایعات خوراکی، پماد‌های استریل و ساشه توسط بایر افلاک ازنا تولید و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.