سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۳ پروژه بزرگ آبخیزداری در استان فارس

همزمان با فرارسیدن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳ پروژه بزرگ آبخیزداری در فارس افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای اجرای این طرح‌ها نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف و شهرستان‌های فیروزآباد و خرامه به اجراشده است.

صمد نژاد گفت: در این راستا تعدادی از پروژه‌ها نیز در دیگر شهرستان‌های استان همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و با حضور مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی ظرفیت لازم به منظور استحصال مقادیر قابل توجهی از روان‌آب‌های سطحی در راستای کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق اطراف حوزه، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها و نیز کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود.

صمد نژاد گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های بند‌های سنگی، ملاتی و خاکی به اجرا درآمده و با بهره‌برداری از آن‌ها بیش از ۱۷ هزا خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چند سال اخیر توانسته تا حد چشمگیری از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری کند.

او گفت: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد بتوان در استفاده صحیح از منابع آب وخاک و منابع طبیعی گام بهتری برداریم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.