سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴ درصد جمعیت کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۸۵ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۲۴ درصد جمعیت هدف استان در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر امید بنفشی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۷۳ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۶۱ هزار و ۳۲۹ دُز باقی مانده است.

به گفته او: یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

دکتر بنفشی می گوید: ۹۵۱ هزار و ۱۲۳ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۷۰ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اکنون ۷۳ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند،گفت: ۴۹ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

او از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و گفت: ۸۰ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

بتفشی می گوید: ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۰ درصد هم دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در سقز و بانه قرمز، در بیجار، دهگلان، قروه، دیواندره، مریوان و سروآباد زرد و در سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

او با اشاره به گسترش شیوع سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در روز‌های اخیر گفت: با توجه به شدت شیوع این سویه در استان وضعیت کنونی از لحاظ تعداد مبتلایان و بستری‌ها با روند صعودی در حال افزایش است.

بنفشی می گوید: ورود به مرحله قرمز کرونایی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب رویارویی با یک بحران جدی و ایجاد پیامد‌های ناگوار برای سلامت خود و جامعه شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تاکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم‌ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.