سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محافل قرآنی یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: محافل و مجالس قرآنی یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در محفل انس با قرآن، که با حضور جمعی از اساتید و قاریان برتر قرآنی استان برگزار شد، گفت: اغلب مبارزان قبل از انقلاب ما در جلسات قرآنی تربیت یافته و رشد کردند و جزو سالمترین افرادی هستند که بعد از انقلاب سلامت خود را از حیث دینداری حفظ کردند.

این محفل‌ها و جلسات در رویش‌های انقلاب نقش بسیار ممتازی داشتند، همه ما در جلسات قرآنی شرکت داشته و رشد کردیم و به همراه تاریخ انقلاب عمرمان را سپری کردیم و می‌توان گفت بسیاری در این راه پایدار ماندند و رشد کردند.

برخی از این افراد به فن قرائت روی آوردند و برخی معلم و برخی هم به گرایش‌های تفسیر و مفهدم قرآن روی اوردند.

مصونیت بخشی با بهره گیری از معارف قران و اهل بیت و ادامه مسیر نورانی شهدا و آرمان‌های بلند شهدا که جان عزیزشان را فدا کردند از دیگر اهداف این محافل است.

 به امید آنکه همه ما در زندگی خود از رفتار و گفتار شهدا سرمشق گرفته و این رفتار و کردار و گفتار شهدایمان را در زندگی خود بکار ببریم.

اکنون فضای مجازی این فرصت را به ما می‌دهد تا این محافل را از یک مکان به همه فضا‌ها راه پیدا کند.

می‌توانیم به کمک فضای مجازی این محافل و مجالس ارزشمند را از مساجد به منازل و محیط خانه‌ها منتقل و آن را قرآنی کنیم تا در گسترش فرهنگ قرانی موثر باشد.

 اساتید قرآنی باید برای بحث فضای مجازی برنامه داشته باشند تا این محافل را به منازل ببرند چرا که قرآن در تمامی زمینه‌های زندگی بشر راهکار و برنامه مدوّن دارد که عنایت به آیات الهی می‌تواند ما را به راه سعادت رهنمون سازد.

برگزاری این محافل موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود، محفل انس با قران جامعه را نورانی و روحانی می‌کند و باعث ترویج سبک زندگی اسلامی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه باید اصول زندگی را از قرآن کریم اقتباس کنیم، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب کجا بودیم و اینک کجا هستیم، امروز نه تنها در استان و کشور بلکه درخارج از کشور حرف برای گفتن داریم که به برکت قران است، مقام معظم رهبری و امام راحل قران را از مهجوریت در آورده و به قرات بها دادند، موجب رشد فعالیت‌های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان شدند.


همچنین سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: به لطف خدا جلسات قرآن امسال رونق بسیار خوبی گرفته است، در ایامی هستیم که تمامی پیغمبران و امامان آرزوی دیدنش را داشتند و آن تشکیل حکومت اسلامی بود.

امروز این حکومت اسلامی با خون شهدا و هدایت‌های امام راحل تشکیل شده و اینک به اینجا رسیده، اما هر کسی قدمی در راستای تضعیف نظام بردارد مدیون مجاهدت‌های تمامی شهدا از اول اسلام تا امروز است چرا که این نظام مقدمه ساز حکومت امام زمان (عج) خواهد بود.

در این مراسم تعدادی از قاریان استانی و بین المللی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.