سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ بیکاری در قشر تحصیل کرده ۳ برابر تحصیل نکرده‌ها است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال حاضر نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در کشور ۳ برابر تحصیل نکرده‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - جهان بین گفت:تا چند سال آینده ۵۰ درصد  به شمار مشاغل موجود اضافه و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد شغل‌ها نیز طی مدت یاد شده فراگیر خواهد شد.

او بابیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار  دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در طول یک ترم  ۶ میلیون کلاس برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: ۵۰ درصد دانش آموزان امسال در کنکور سراسری انتخاب رشته نکرده اند؛ بنابراین باید به موضوع شغل‌ها توجه کرده و حرکت دانشگاه‌ها بر این مبنا باشد.

جهان بین بابیان اینکه صرف ترجمه کردن، تبیین و تقریظ نوشتن بر دستاورد‌های علمی چیزی نیست که بشود با آن کشور را پیش برد، گفت: کشفیات باید در مسیر کمال الهی باشد و باید دانست هر دستوری که کسب می‌شود از سوی خداوند است.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه فقط آموزش و پژوهش نیست، بلکه باید این ۲ حوزه با هدف تسخیر عالم، به خدمت درآوردن مناسبات با هدف رفاه مردم و در سمت رشد آن ها باشد.

او با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی طی برنامه پنج ساله گفت: در این سند بحث علوم مرجعیت ساز و اقتدار آفرین مطرح و موجب می‌شود تا آینده‌ای روشن و چراغ راهی برای ادامه مسیر این دانشگاه بزرگ ترسیم شود.

جهان بین با تأکید بر اینکه دانشگاه توان حل مسائل جامعه را دارد و مسئولان نیز بایستی به این مهم توجه کنند،گفت: دانشگاه باید در‌های خود را بردارد و با کمک مسئولان استانی به حل مسائل و آسیب‌های مختلف بپردازد و در واقع گره‌ها را بگشاید.

او  بحث آمایش سرزمینی را نیز مهم عنوان کرد و گفت: در عین حال که دانشگاه در مسیر خود فعالیت می‌کند، به محیط پیرامونی و آمایش اقتصادی نیز توجه کند.

جهان بین می گوید: دانشگاه آزاد اسلامی اگرچه بنگاه اقتصادی نیست ما با استفاده از پتانسیل‌هایی همچون راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، برای خود درآمد ایجاد کرده است و به این اتفاق بزرگ افتخار می‌کند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.